Det närmar sig flytt (från radhus till villa) - vi flyttar dock inom samma område - och jag har gjort en egen checklista av saker att göra men får en känsla av att jag missat något. Tar tacksamt emot er hjälp att granska listan!

- Möte med banken ang nytt bolån och överbryggningslån
- Flytta TV-abonnemang
- Flytta internetavtal
- Nytt elavtal på nya adressen (fr.o.m. vår tillträdesdag), avslut gammal elavtal på gamla adressen (fr.o.m. köparens tillträdesdag)
- Ny villa/hemförsäkring på nya adressen (fr.o.m. vår tillträdesdag), avslut gammal försäkring på gamla adressen (fr.o.m. köparens tillträdesdag)
- Informera städbolag (veckostädning) om flytt
- Informera sophämtningsbolag om flytt
- Informera vattenbolag om flytt
- Anmäla adressändring och eftersändning av post
- Anmäla ny folkbokföringsadress hos Skatteverket
- Beställa flytthjälp av firma
- Beställa flyttstädning

Vad har jag glömt?
 
Adressändringen tar väl hand om skatteverket!?

Ni har väl inte missat kallduschen vad gäller Pantbrev och Lagfart inför samtalet med banken! ;)
Fast det är klart, radhuset hade ni väl samma förutsättningar...

Just den punkten hade jag inte alls tänkt på.
 
Vi har koll på lagfart och pantbrev :)

Om man vill slippa pappersblanketter så går man in på Skatteverkets hemsida och ordnar flyttanmälan elektroniskt - mycket smidigare tycker jag. Hatar pappersblanketter :thumbdown:
 
Ändra adress hos diverse klubbar/föreningar, gym osv. Mindre organisationer får inte alltid info från adressändring.
 
ghoti skrev:
Ändra adress hos diverse klubbar/föreningar, gym osv. Mindre organisationer får inte alltid info från adressändring.
Noterat!
 
Hemmakatten
Mejla eller skicka kort till alla vänner och bekanta med nya adressen. Glöm inte släkten, framförallt de som bor en bit bort och som man kanske bara ser en gång per år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.