Jag har haft min Vera Edge igång något halvår med ett 20-tal pluggar/switchar/dimmrar och det funkar riktigt bra. Jag funderar nu på att sätta upp lite kameror inne och ute och funderar på om man skall välja en kamera som funkar ihop med Vera eller inte - det finns ju t ex VistaCam och Bosch som "stöds" av Edge-controllern, men jag är osäker på om det är viktigt eller ej. :confused:

Jag är ute efter att kunna kolla kamerorna när jag inte är hemma och även rörelsestyrd inspelning. Alla tips och erfarenheter mottages tacksamt! :)
 
Jag tror att de flesta kameror funkar fint med Vera Edge. Det finns bl.a. en funktion som göra att man kan hämta bilder och streamad video (har jag för mig funkar också) från en adress på nätverket som man själv kan ange. t.ex. 192.168.0.53/image.jpg om kameran bara har en sådan funktion, och det verkar många kameror ha vad jag förstår. Så har jag gjort t.ex. Funkar klockrent.
 
Jag kör Foscam både inne och ute. Det var lite pilligt att få igång men nu funkar det hur bra som helst. Har labbat lite med eventtriggad inspelning till fjärrserver och tycker mig ha funnit ett upplägg som funkar bra för det också.
 
Ja, det verkar ju fungera. Testade lite med en lånad D-link. Någon direkt realtidsvideo är det ju dock inte att tala om, men det kommer en bild i alla fall via Vera-portalen.

Karl_Pedal skrev:
Jag kör Foscam både inne och ute. Det var lite pilligt att få igång men nu funkar det hur bra som helst. Har labbat lite med eventtriggad inspelning till fjärrserver och tycker mig ha funnit ett upplägg som funkar bra för det också.
När du säger inspelning till fjärrserver, är det en server som sitter på ditt LAN eller hur ser det ut?
 
Jag kör med pluginet Webcam upload to dropbox som mannlänkar ihop med ett Dropboxkonto. Pluginet kan ladda upp bild eller film och rensa filer äldre än angivet antal dagar. Sen har jag gjort en scen med en Luup-loop (härligt ord) som laddar upp 200 bilder från alla kameror när valfria sensorer triggar. Det blir ca 1 bild per sekund men när vi får snabbare uppkoppling får jag ev. lägga till en delay i loopen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.