lajbanson skrev:
Låt grillen stå ute, å käka inne...

OK mannen grillar ute i galonställ och sydväst. ;D
 
Jo det funkar ju också... fast det är ju jädrigt mysigt att sitta ute även om det regnar! .... iklädd galonkläder! ;D ;D
 
Mannen?? Har du en sån??, trodde bara det fanns på film...
 
marge skrev:
Jo det funkar ju också... fast det är ju jädrigt mysigt att sitta ute även om det regnar!  .... iklädd galonkläder!  ;D ;D
Instämmer! Jag älskar att käka ute och om vi grillar vill jag absolut äta ute...även om det regnar.

Så fram för bra altantakslösningar  :)
 
Glas kanske ???
 
lajbanson skrev:
Mannen?? Har du en sån??, trodde bara det fanns på film...
Jajjemän, en sådan som älskar att stå och grilla när det ösregnar iklädd galonställ och sydväst  :)

Jag vill att han nu ska slippa den munderingen...därför ska vi bygga tak.

Kan tillägga; grillen var det första maken köpte till huset öht. Den är tydligen väldigt viktig  :D
 
Åh... Dom flesta brukar bara hitta mansgrisar, morsgrisar, pojkspolingar...
 
Edvin skrev:
Glas kanske ???

Åh vad bra. ett nytt förslag. Tack :)

Har du sett någon sådan lösning?
Planglas? Det kanske ser väldigt smutsigt ut...tänker på mina stackars fönster i första vårsolen.... :-/
 
lajbanson skrev:
Åh... Dom flesta brukar bara hitta mansgrisar, morsgrisar, pojkspolingar...


Jorå, dom har jag hittat och ratat på ett tidigt stadium ;D

Enda det bästa duger! ;)
 
Edvin -> Glas vore kanske ett bra alternativ! :D
Funkar det att bara sätta ett glastak och inga väggar tro? Någon som gjort det??
 
Jag har inget konkret förslag att komma med (nästa sommars utmaning), men vi kommer att behöva ha glas/plexiglas eller nåt liknande som tak pga ljusinsläpp.
Kolla länkarna på uterum här på byggahus så kanske det finns nå't tips.
 
Jag kan inte tänka mig att det inte skulle gå att sätta glastak, tänk dock på strålvärmen.
Mitt på dagen kan du känna dig som en myra under ett förstoringsglas :-/

Ett alternativ är de olika plastprofilerna som finns och då menar jag inte enbart det klassisk vågformadeprofilerna utan nu finns det också varianter som är fyrkantiga.

Tänk bara på att räckna hur mycket snön ovanpå kommer väga när ni gör konstruktionen.
 
Kan man inte ha glastak som går att dra undan?Så slipper man känna sej som en myra ;)

emyran:Våran altan på vårat gamla hus var 45kvm och det var perfekt, man hade plats för ett STORT bord med stolar en liten hörna med däckstolar ;)Perfekt
 
hama170 skrev:
Kan man inte ha glastak som går att dra undan?Så slipper man känna sej som en myra ;)

emyran:Våran altan på vårat gamla hus var 45kvm och det var perfekt, man hade plats för ett STORT bord med stolar en liten hörna med däckstolar ;)Perfekt

Tack :)

Verkar vara en smart lösning. Har du sett den IRL?
 
hama170 skrev:
Kan man inte ha glastak som går att dra undan?Så slipper man känna sej som en myra ;)
Jag är lite nyfiken på denna lösning.

Någon som sett denna lösning IRL?

Återförsäljare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.