AndersMalmgren skrev:
ballofixerna? Nej det är ju en improvement jag gjort nu när jag renoverade så att man enkelt kan ta bort elementen utan att stänga av hela fastighetens värmesystem
Det är inga problem så länge det finns en fungerande returventil och radiatorventil, ballofixer ser bara ut som att någon gjort en halvtaskig komplettering.
 
  • Gilla
gustavv
  • Laddar…
ie00kma skrev:
Väldigt kul att följa det här projektet!

Kul att se den perfektion du jobbar med. Jag skulle aldrig kunna vara så petig själv och dessutom skulle jag bli ett nervvrak när jag ser barnen dra varandra i IKEA backar över golvet eller testar hur hårt man kan köra leksaksbilar in i köksdörrar.

Kan inte minnas att jag sett dig göra några arbeten med innertaken? Är takhöjden densamma genomgående i lägenheten? Har själv ett rum som är typ 265 i ena hörnet och 268 i andra hörnet.

Clean-air modul är toppen! Har kört med det till en Siemensfläkt i tre år och i jämförelse med den gamla fläkten så är det bra mycket tystare och bättre luft.

OT: tyckte jag skymtade ett automatisk armbandsur på en av bilderna. Kan du leva med en gångavvikelse på några sekunder, vilket känns lite oprecist, eller tänker du att en klocka som går inom COSC har en noggranhet på typ 99,9998% vilket är grymt precist?
Tackar :D Nej man kommer vara sjukt nojig :D Få plasta in grabbarna och deras leksaker. :p

Inntertaken har bara spacklats än så länge kommer målas med takfärg samtidigt som väggarna målas, kommer outsourca detta jobb när vi är klara med snickerierna. Men ja det är lite diffar på de gamla taken, men det hör ju till en gammal kåk :D

Hehe, ibland får känsla gå före funktion, idag har jag bara inhouse modifierade ETA-urverk, men tanken är att jag ska slå på stora trumman när första vinstdelningen från mitt bolag kommer, då blir det en inhouse kaliber. Har kollat ut några olika, får se vad det blir. En till fördel med automater är att det är en rätt snygg inredningsdetalj med en winder :D Här är min

?pic_id=424778.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


edit. Jag har även en 2 axlars winder som sväljer alla mina klockor som är asful, men den gör sitt jobb och är bättre för klockornas hälsa. Den är inlåst i ett kassakåp med elförsörjning

Typ denna
Top-Quality-font-b-Watch-b-font-font-b-Winder-b-font-6-arm-holder-for.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ie00kma
  • Laddar…
jonko skrev:
Det är inga problem så länge det finns en fungerande returventil och radiatorventil, ballofixer ser bara ut som att någon gjort en halvtaskig komplettering.
Dessa gamla radiatorer har ingen returventil, samt att jag skulle inte lita på dem att hålla tätt i 3 år som dessa element har varit bortmonterade, inte heller skulle jag lita på dem kortare tid som tex att skicka radiatorerna på sandblästring
 
Blev lite nyfiken på att du har din winder i ett kassaskåp med elförsörjning. Främst på hur du har löst elförsörjningen i kassaskåpet? Jag har letat efter en lösning på detta ett tag men inte hittat någon ännu. Hur du köpt en färdig lösningen eller fixat det själv? Vad är det för typ utav skåp du har?
Tack på förhand.
 
Ett litet mindre skåp som jag bultat i golvet och sedan borrat hål för el, inget avancerat
 
AndersMalmgren skrev:
Tackar :D Nej man kommer vara sjukt nojig :D Få plasta in grabbarna och deras leksaker. :p

Inntertaken har bara spacklats än så länge kommer målas med takfärg samtidigt som väggarna målas, kommer outsourca detta jobb när vi är klara med snickerierna. Men ja det är lite diffar på de gamla taken, men det hör ju till en gammal kåk :D

Hehe, ibland får känsla gå före funktion, idag har jag bara inhouse modifierade ETA-urverk, men tanken är att jag ska slå på stora trumman när första vinstdelningen från mitt bolag kommer, då blir det en inhouse kaliber. Har kollat ut några olika, får se vad det blir. En till fördel med automater är att det är en rätt snygg inredningsdetalj med en winder :D Här är min

[bild]

edit. Jag har även en 2 axlars winder som sväljer alla mina klockor som är asful, men den gör sitt jobb och är bättre för klockornas hälsa. Den är inlåst i ett kassakåp med elförsörjning

Typ denna
[bild]
Är det en karusell för klockor ?
 
Ja det skulle man kunna säga :D
 
Stannar urverket om klockorna ligger för länge och det ska då vara dåligt ?
 
Ja, det är inte bra för urverket att stå stilla... Oljan stelnar och kloggar igen urverket
 
Ja alltid lär man dig något .
Ja har bara en klocka och den har batteri 😀
 
Polos skrev:
Ja alltid lär man dig något .
Ja har bara en klocka och den har batteri 😀
Då är det dags att ta steget till en riktig klocka tycker jag ;)
 
AndersMalmgren skrev:
Dessa gamla radiatorer har ingen returventil, samt att jag skulle inte lita på dem att hålla tätt i 3 år som dessa element har varit bortmonterade, inte heller skulle jag lita på dem kortare tid som tex att skicka radiatorerna på sandblästring
Då skulle jag personligen ha monterat en returventil. Ska man ha radiatorn demonterad en längre tid sätter man givetvis dit proppar, det gäller även kulventiler.
 
ja proppar ä bra på kulventiler, la golv i ett skolrestaurangkök och kröp runt bland rören, lyckades att fastna med byxbenet i en ventil och vattnet spolade rak in i byxbenet :)
 
nino skrev:
ja proppar ä bra på kulventiler, la golv i ett skolrestaurangkök och kröp runt bland rören, lyckades att fastna med byxbenet i en ventil och vattnet spolade rak in i byxbenet :)
Jag plockar alltid bort vreden och monterar proppar/huvar om det ska stå utan något anslutet.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nu vill inte Mio hålla på vår säng längre, får bli hemleverans till ett Shurgard-lager :D
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.