Rolle85 skrev:
jag fattar inte hur man kan tycka de här med komposittrall är snyggt...ser så plastigt och billigt ut att jag inte hade lagt sådan trall även om jag fick den gratis. Vanligt tryckt virke som man gnuggar med såpa på våren håller länge och flisar inte.
Det är många som inte fattar hur man kan ha ful trall heller 😄
Själv tycker jag det är snygg med slipad betong som altan och gärna med golv värme
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Rolle85 skrev:
jag fattar inte hur man kan tycka de här med komposittrall är snyggt...ser så plastigt och billigt ut att jag inte hade lagt sådan trall även om jag fick den gratis. Vanligt tryckt virke som man gnuggar med såpa på våren håller länge och flisar inte.
PVC-fönster verkar ju folk gilla.......
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Med tanke på att TS:s senaste inlägg på byggahus var det senaste i denna tråd, och att det skrevs för snart 2 år sedan, så misstänker jag att något svar på frågan om hur det gått förmodligen inte kommer i brådrasket. Synd, det hade varit intressant att få veta...
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
F1Alex skrev:
Inget fel på träkomposit, har haft min altan flera år nu, klockren. Kan verkligen rekomendera det.
Att du inte tycker att det är snyggt, ja det får stå för dig men flisar gör den absolut inte.Ingen olja eller såpa behövs, det enda jag gör är att blåsa av den med högtrycken varje vår, klart på 10min. Hur du än vrider och vänder på det så ör det mera underhåll med vanlig trall än träkomposit. Det gäller att välja rätt sort och jag lider verkligen med Tane, den sorts han köpte är inget att rekommendera.
Låter intressant, vilken tillverkare valde du samt pris?
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
WP_20150315_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_20150315_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
]Låter intressant, vilken tillverkare valde du samt pris?[/QUOTE]

Jag valde http://scandinavianplank.se/ efter att varitt uppe på Globens terass, där ligger deras träkomposit och har legat där i minst 5år. Priset jag betalade var 319kr/kvm idag ligger den på 345kr/kvm såg jag nu. Det är lite pilligt och det gäller att vara noggrann och följa tillverkarens monteringsbeskrivning. Skickar med några bilder på mitt resultat, jag valde att lägga en ram runt och 2st avdelare i mitten för att slipoa skarvar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Trädgården och 3 till
  • Laddar…
Verkar väldigt prisvärt, ska absolut beställa hem provbitar. Hur tätt ligger ditt bjälklag, ingen svikt i golvet? Tack för tipset!
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Inget slår känslan av en såpad, len och solvarm träaltan med naturlig grånad som skiftar och är levande 😀 mysigt mot fossingarna när man står å grillar en sensommar kväll....
 
  • Gilla
Gornor Ulragh och 7 till
  • Laddar…
Marre666 skrev:
Inget slår känslan av en såpad, len och solvarm träaltan med naturlig grånad som skiftar och är levande 😀 mysigt mot fossingarna när man står å grillar en sensommar kväll....
Inte för dig tydligen , själv tycker jag det ser förjävligt tråkigt ut med en trött grå altan .
 
  • Gilla
el_richard och 4 till
  • Laddar…
Facket skrev:
Verkar väldigt prisvärt, ska absolut beställa hem provbitar. Hur tätt ligger ditt bjälklag, ingen svikt i golvet? Tack för tipset!
Vi var tvungna att ha cc 40 , den trallen kom från bejer .
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Facket skrev:
Verkar väldigt prisvärt, ska absolut beställa hem provbitar. Hur tätt ligger ditt bjälklag, ingen svikt i golvet? Tack för tipset!
Nej jag har ingen svikt, jag har byggt med 45X145 med 300mm mellan. Tänk till en extra gång hur du vill ha det, ram runt eller med öppna ändar som du täcker med en täckbräda. Skall du lägga som jag gjort med avdelare så måste du bygga reglarna likt en stege där avdelarna skall ligga. Svårt att förklara men vill du så kan jag skicka dig bilder på hur mitt bjälklag såg ut , maila privat så skickar jag lite bilder och några bra tips för att lyckats.
Lycka till����
 
Polos skrev:
Inte för dig tydligen , själv tycker jag det ser förjävligt tråkigt ut med en trött grå altan .
Haha, å så lägger vissa grå plastaltan, det om något ser löjligt ut!
 
  • Gilla
karlmikael
  • Laddar…
Marre666 skrev:
Haha, å så lägger vissa grå plastaltan, det om något ser löjligt ut!
Läs senaste viivillan tidningen som kom idagarna.

Citat: Träkomposit har fördelen att den är färgstabil, spricker eller kroknar inte på samma vis som en träbräda. Den är oxå stöttålig och har ofta en halkdämpande yta, desutom ör den i princip underhållsfri.

Halka du omkring på din gråa såp altan. �� och vem vill att sina barn skall leka på en alltan full med bekänpningsmedel som tryckt virke har.
 
Fortsätt ni lägga er komposkit trall...blir säkert jättebra!
 
Marre666 skrev:
Fortsätt ni lägga er komposkit trall...blir säkert jättebra!
Varför säger du att det är skit ? Har du erfarenhet av den sortens trall .
Alla tycker inte om tryckt trall , jag själv föredrar tryckt men då ska den vara brun tycker den är mycket snyggare än den gröna .
 
Redigerat:
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna trall har vi lagt åt en kund
 
  • Gilla
eridam och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.