andersmc skrev:
Det är nog väldigt ovanligt att det är riktiga pengar som hamnar på kontot. Det vanliga är annars ett förfalskat kontobesked från PayPal. Det kanske också är möjligt att få det att se ut som om pengarna betalats in på ett bankkonto. Inte för att jag vet hur det skulle gå till, men man kan kanske göra en överföring från ett konto som saknar täckning. Då ser det ett tag ut som om pengarna finns på kontot, men de dras senare tillbaka av banken.

Jag råkade ut för en några såna här skojare när jag sålde min lägenhet på Blocket. Men det märktes snart att de bara skannade av annonserna utan att ha en aning om vad det handlade om. Den ene "köparen" förklarade nämligen att han skulle hämta den med sin "pickup truck". Min lägenhet, alltså...
du kanske hade en liiiten lägenhet?
 
  • Gilla
DakerScania
  • Laddar…
Stefan1972 skrev:
du kanske hade en liiiten lägenhet?
Fast jag tror min BRF anmält avvikande åsikt om någon börjat montera bort en av lägenheterna. Det hade varit jobbigt för grannarna också.

Men förmodligen bedrivs de här lurendrejeriförsöken närmast industriellt. Skojarna måste förmodligen försöka tusentals gånger innan de får napp.
 
O
Stefan1972 skrev:
du kanske hade en liiiten lägenhet?
Eller så hade han en väldigt stor bil.....
 
Är svenskar ett av världens mest " blåögda" folk?
 
Kanske men när man läser på forum från usa och uk så verkar det inte helt ovanligt där heller.
 
A fool and his money are soon parted.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.