Ska bygga trädäck i sommar och har kommit till planering av lampor och uttag.

Tänkte fälla in ett gäng i trallen för att markera kanten (trappa runt delar av däcket).
Har också en lampa som redan sitter på fasaden som jag tror vi kommer använda för att lysa upp när man vill ha mer ljus.

Behöver tips på det mesta.
Hur tätt behöver man placera de infällda för att det ska se bra ut?
Vilken styrka (LED)?
Tips på bra märke, modeller och företag att handla från?
Kan man koppla in så man använder strömbrytare istället?

Lär också behöva lite uttag (infällda i golv?)
Var kan annars vara lämpligt att sätta?

Tanken är att ha strömbrytare till decklight och lampan i uterummet (skilda knappar)

Bifogar bild på hur det kommer se ut på ett ungefär samt bild på uterum/där det ska placeras.
Det runda mitt i är en brunn till dagvatten/dränering.
Trappsteget är det som sticker ut.
Fortsättningen på tegelväggen kommer bli ett enklare staket.

Ös på med tips, var jag tänkte helt fel och gärna bilder på hur ni har löst det.
 
  • trädäck.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag är riktigt ärlig så tycker jag att ett fint tegelhus förvanskas av påbyggnader i trä. Kan du inte bygga en stenlagd terass?
 
Nja. Vi har redan en stensatt uteplats (förvisso inte i direkt anslutning) men använder den inte.
Kan nog hålla med om att det hade blivit estetiskt snyggare men samtidigt så ska man kunna använda den som man vill.

För vår del så prioriterar vi att kunna springa in och ut utan skor (vilket jag inte gillar på stensättningar) samt att kunna låta kidsen leka där utan att behöva knäskydd och hjälm.
Så det kommer bli ett trädäck.
Skulle man inte gilla det så får man väl ta smällen och riva samt stensätta istället.

Ingen som har tips på hur man löser belysningen bäst om man ska återgå till ursprungsfrågan.
Börjat fundera på att ha belysningen så den istället lyser upp trappsteget och ut på gräset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.