Nja, det är ju denna eller att man har en synlig 45-graders gering som möter fodersocklen som är vanliga, iallafall från denna tid
 
Kanske jag som är yrkes skadad men det första jag såg på bilderna var att det fattades sockel .
Ska det vara elementskydd ?
 
Jag har ett personligt vendetta mot elementskydd så nope. :D Har skickat elementen på sandblästring. De ska sedan målas i 0500-N
 
richardtenggren
Polos skrev:
Lite udda lösning ,ser ut som ni glömt en bit .
Det är omöjligt att få till det bra annars, jag antar att det kommer tillkomma foder även hos Anders. Jag gjorde på samma sätt fast utan skurklossar efter lite råd från Anders.
 
Man kan också prova och måla där sockel ej sitter och då se ut som det gör det
 
Vi ska måla smygarna ovanför bänkskiva i snickeriefärgen men under tänkte vi nog lämna det vitt för det blir så stor yta grått om vi målar ytan bakom radiator.
 
AndersMalmgren skrev:
Vi ska måla smygarna ovanför bänkskiva i snickeriefärgen men under tänkte vi nog lämna det vitt för det blir så stor yta grått om vi målar ytan bakom radiator.
Tänkte på den lilla bit där det inte sitter sockel , där kan man måla med sockel färgen på väggen och få det att se ut som det gör det
 
Jo jag förstod det, men vi kommer nog köra helt vitt eller helt grått men det lutar åt vitt. Får se hur det ser ut när fodren är uppe
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klonk
  • Laddar…
Jag tycker faktiskt det ser bra ut i Polos bild ovan.
 
Vi kommer antingen måla hela underdelen av nischen i grått eller väggfärgens 0500 :)
 
En annan sak som jag tänkte på är kulventilerna. Men jag antar är att tar bort dem när du monterar tillbaka elementet? Jäkligt fint jobb med listerna och hela lägenheten såklart.
 
ballofixerna? Nej det är ju en improvement jag gjort nu när jag renoverade så att man enkelt kan ta bort elementen utan att stänga av hela fastighetens värmesystem
 
  • Gilla
FRS
  • Laddar…
ludbig skrev:
Hur brett skåp fällde du den i?
Jag har ett 60-skåp, med 400mm tjock ekskiva, lite orolig att den ska paja lådorna i skåpet bredvid då den har en nischhöjd på typ 520mm.

[länk]

Har fått bud från båda sidor, de flesta tror att det inte ska vara några problem.
Det här blir ju lite OT men vi har också samma häll i en 38mm bänkskiva i ett 60cm-skåp och det var inga problem. Iaf inte så länge som hällen är centrerad.
 
Väldigt kul att följa det här projektet!

Kul att se den perfektion du jobbar med. Jag skulle aldrig kunna vara så petig själv och dessutom skulle jag bli ett nervvrak när jag ser barnen dra varandra i IKEA backar över golvet eller testar hur hårt man kan köra leksaksbilar in i köksdörrar.

Kan inte minnas att jag sett dig göra några arbeten med innertaken? Är takhöjden densamma genomgående i lägenheten? Har själv ett rum som är typ 265 i ena hörnet och 268 i andra hörnet.

Clean-air modul är toppen! Har kört med det till en Siemensfläkt i tre år och i jämförelse med den gamla fläkten så är det bra mycket tystare och bättre luft.

OT: tyckte jag skymtade ett automatisk armbandsur på en av bilderna. Kan du leva med en gångavvikelse på några sekunder, vilket känns lite oprecist, eller tänker du att en klocka som går inom COSC har en noggranhet på typ 99,9998% vilket är grymt precist?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.