M
Robert-san01 skrev:
Under 90 ink moms...

[länk]
Och 75:-/m2 hos Hornbach om man köper 2420 långa skivor.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Men på ett spångolv kan du ju lägga en plastmatta (som troligtvis är billigaste ytskiktet) med minimalt underarbete, det kan du inte på ett plankgolv.... ett klick / parkett golv går så klart
 
  • Gilla
Bob_the_builder
  • Laddar…
Golvspån 22mm, 86kr/kvm på bygghemma.se
Fri frakt!
 
M
Ikea har laminatgolv för 29:-/m2 tror inte du hittar plastmatta billigare. Naturligtvis så lär man få vad man betalar för, det rekomenderas inte till sovrum och vardagsrum undras vart det är lämpligt att lägga?
 
Hur mycket skruv kan det skilja mellan spån och plank när det inte är spontad? +10/m2?
 
mnils skrev:
Ikea har laminatgolv för 29:-/m2 tror inte du hittar plastmatta billigare. Naturligtvis så lär man få vad man betalar för, det rekomenderas inte till sovrum och vardagsrum undras vart det är lämpligt att lägga?
Jo iof men som sagt var ska du använda det då?
Jag köpte forbo mattrullar i Polen för kanske 10 år sen på en vanlig butik, tror jag betalade runt 50/kvm då....
Köper man helrullar och till så mycket lgh som TS räknar på så lär man komma ner bra i pris mot tex bygghemma
 
Ska man bygga riktigt billigt så ska man nog bygga ilag med en elektriker en vvs en golvis en snickare och en målare....
Alla har oftast bra rabatter, kan sitt jobb och kan hjälpa till där det behövs, samordning sköts på plats osv
 
  • Gilla
UlfTolf
  • Laddar…
R
enligt en konstruktör gör det det. men jag vill ju bara utveckla och inte vara bakåtsträvare.
tro inte vi kommer längre. du vill hålla fast med det du vet/alltid gjort och jag vill tvärtom så
 
Ribons skrev:
enligt en konstruktör gör det det. men jag vill ju bara utveckla och inte vara bakåtsträvare.
tro inte vi kommer längre. du vill hålla fast med det du vet/alltid gjort och jag vill tvärtom så
Riktat till mig?
Vad är det som går enl konstruktör?
 
Jag fattar noll av denna tråd!! Kan någon sätta vanliga ord på detta?
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Ribons ska köpa material i Polen, bygga med svensk arbetskraft enlig alla regler men så snålt det bara går för hälften av vad övriga byggbolag kan bygga för.

Protte
 
prototypen skrev:
Ribons ska köpa material i Polen, bygga med svensk arbetskraft enlig alla regler men så snålt det bara går för hälften av vad övriga byggbolag kan bygga för.

Protte
Ahhhh.......ja, finns det kundunderlag så är det väl bara att köra. Hoppas gemene kund är medveten om att denne bor i en välfärdsstat baserad på skattepengar.
 
Lägg gärna upp fler bilder på ditt bygge/sommarstugan Ribons. Många här är nog nyfikna på resultatet.
 
Jag tycker iaf att det är jäkligt intressant att få höra lite nytänk på byggsidan, för det är lite som du säger att alla gör som vi alltid gjort. Kan man spara pengar på nya lösningar så är det kanon.
Bygger i dagsläget en lgh, har en till yta på 80-90kvm helt tomt idag inget finns varken el vatten värme och ett hus på 350kvm som ev hyresgästen säger upp och då ska det helrenoveras där med, el vatten avlopp och värme .
Så kan jag få tips på hur jag kan bygga för halv priset så är jag så klart väldigt intresserad!

Du får ju räkna med att få mothugg när du skriver att du kan kapa kostnaderna med hälften...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.