R
1"6
 
R
PatrikJo skrev:
Vad vill du säga med dina trådar? Vill du att vi ska klappa dig på huvudet och säga hur duktig du är?
OK, vi har förstått att du beställer billigt material från öststater och får ner priserna på det sättet. Men om du inte talar om var du hittar material eller vad man ska tänka på så är den här tråden helt meningslös.
Har lagt upp länkar och förklarat vilka företag jag har titta på inom vilka omr, vad mer kan jag göra nu??
 
Lägger du 1x6" som undergolv alltså? Vad blir det på det då?
 
R
1"6 = Golvspån men ca 65Kr billigare /kvm än golvspån beroende vilka rabatter du har fån din lev. mitt sätt (ingen slityta)63 Kr/kvm
 
R
Jag bet 138 kr/kvM för golvspån
 
Bob_the_builder
Är det spontat virke vi pratar om? Vilken sortering?
 
Bob_the_builder
Det är säkert inget fel på den där färgen. Som färg, alltså. Men utlovar man närmast magiska egenskaper så får man nog vara beredd att visa resultat som kan granskas vetenskapligt. Det du har länkat hittills håller inte.
 
R
som du vill alla 1000 tals kunder kan iofs säga annat. men tro du på prof björk du
 
R
K12 ospontat
 
R
nino skrev:
Lägger du 1x6" som undergolv alltså? Vad blir det på det då?
det du vill ha på golvet naturligtvis. ingen skillnad mott golvspån
 
Ribons, börja med att skriva begripliga meningar utan förkortningar så kansk det kan bli en diskussion.
 
R
nino skrev:
Lägger du 1x6" som undergolv alltså? Vad blir det på det då?
samma som vid golspån
 
R
Thomas_Blekinge skrev:
Ribons, börja med att skriva begripliga meningar utan förkortningar så kansk det kan bli en diskussion.
va??
 
Bob_the_builder
Ribons skrev:
som du vill alla 1000 tals kunder kan iofs säga annat. men tro du på prof björk du
Larv. Det är en mycket grundläggande princip att det är den som påstår något (om ett samband) som måste bevisa att det stämmer. Att bevisa att något INTE stämmer är ofta mycket svårare.

Om jag påstår att man får cancer av orange paprika och hittar 10 människor som ätit sådan och nu har cancer, har jag bevisat något då? Hur ska du kunna bevisa att mitt påstående inte stämmer?
 
Bob_the_builder
Ribons skrev:
K12 ospontat
Att ersätta golvspån med ospontade bräder är naturligtvis möjligt, men det ger givetvis inte samma bärighet. Det kräver antingen större dimensioner på golvbjälkarna, tätare c/c eller kortare spännvidder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.