Mikael_L skrev:
Gjorde du så idag? :D
Ja fast igår! passerade Jula och eftersom hon ofta vill vara med, men verktygen fortfarande är lite stora, så skulle jag köpa ett barnkit med "riktiga" verktyg, dvs inte plast. Det fanns inte, så det blev små modeller av riktiga .. :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
harry73 skrev:
Eller ikea [länk]
Det hade blivit .. Billigare .. :)
 
...du vet att du bor på landet när...

...kostnaden för månadens parkering uppgår till 2 kronor. Och 20% av det är öresutjämning. Faktura från SMS Park med totalbelopp på 2 kronor för en parkering i Lysekil, varav öresutjämning är 0,42 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 19 till
  • Laddar…
...när du får en offert på 8.500 kronor för att skotta taket. Ibland är inte lägenhet så dumt.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
...du vet att du bor på landet när...

...kostnaden för månades parkering uppgår till 2 kronor. Och 20% av det är öresutjämning.[bild]
Varför har du maskerat klockslagen? Är du rädd att chefen eller frugan ska se att du inte var där du sa att du var vid en specifik tid?
 
  • Gilla
Villahalmstad och 1 till
  • Laddar…
Varför skotta taket? Taket ska väl vara dimensionerat för den snölast som gäller på orten?
 
  • Gilla
Hans-Greta och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
useless useless skrev:
Varför skotta taket? Taket ska väl vara dimensionerat för den snölast som gäller på orten?
Efter blåst och snö senaste tiden har jag samlat ihop ca 180cm snö på mitt vidbygda garagetak. Snön är såklart väldigt lätt och fluffig nu men jag sover bättre om jag tar bort det innan det blir mycket mer eller tyngre ;)
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Norrhyttan Norrhyttan skrev:
Varför har du maskerat klockslagen? Är du rädd att chefen eller frugan ska se att du inte var där du sa att du var vid en specifik tid?
För att ingen här ska mobba mig för att jag är Bror Duktig och faktiskt betalar för så kort tid som jag stod parkerad.
 
  • Haha
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
...när du inte ens har råd att begära in en offert för att få taket skottat eftersom alla pengar går till uppvärmning...
 
  • Gilla
Griffeltavlan och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför skotta taket? Taket ska väl vara dimensionerat för den snölast som gäller på orten?
För att det rasar stora logar varje vinter, och jag inte har råd att riskera något. En nära granne blev av med sin loge förra vintern, försäkringen betalar ingenting om man inte skottat taket.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
...när du inte ens har råd att begära in en offert för att få taket skottat eftersom alla pengar går till uppvärmning...
Offerten var gratis. Alltid något!
Men nu ska jag försöka få tag i en kranbil med sopvals. Gissar att det kan reducera priset ganska ordentligt.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Kanske dags att kolla upp priser på en takräv/snöräv/takhyvel
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Kanske dags att kolla upp priser på en takräv/snöräv/takhyvel
Menar du mig? Hur funkar de om man har 15 meter till nocken och 800 kvadratmeter takyta? Jag har sett dem på youtube, men aldrig någon med så stor räckvidd. Finns det? Och om det finns - funkar det?
Det ser ju jäkligt smidigt ut på lägre och mindre tak.
 
Jag har ingen egen erfarenhet, Youtube som gett mig all min (klart begränsade) kunskap om takrävar. Men har man 15 meter till nocken vill man nog inte jobba från marken. Den här modellen verkar funka bra till stora tak, men den kräver också att man är uppe på nocken.
 
  • Gilla
zwennebanan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.