Smygstarta grillsäsongen med Holms smarta grillplatta

holms.jpg

Nu när solstrålarna äntligen börjar värma upp trädgården, går tankarna allt oftare till grillen som står därute på uteplatsen. Men än är det lite för kallt för att majoriteten ska våga sig ut. I väntan på våren kan du istället passa på att vinna HOLMS grillplatta i gjutjärn, och på så sätt smygstarta grillsäsongen inomhus. Grillplattan ger både grillränderna och den goda smaken från grillat eftersom du undviker att köttet kokas i sin egen saft. Den kan användas på grillen, på spisen (även induktion) och i ugnen.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver en grillplatta.

Fråga: Var sitter det populära grillköttet karré som styckningsdetalj på grisen?

1. Grisens lår
X. Bakre delen av grisens rygg
2. Främre delen av grisens rygg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från HOLMS. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar HOLMS för att de sponsrar den här tävlingen.
 
richardtenggren
2. Främre delen av grisens rygg

Nu faller inte karré mig i smaken men det finns ju mycket annat gott kött att grilla, så som entrecote, oxfilé, fläskfilé och kycklingfilé. Tyvärr får vi inte grilla på vår balkong så detta hade varit ett smidigt komplement till en grill, som även möjliggör att få till "grillat" här hemma.
 
2. Främre delen av ryggen

En god vän lider av matfetish där allting ska vara så tillkrånglat med den här kan jag bjuda på grillat vid "fel" årstid utan att behöva frysa ute vid grillen och om maten inte går hem hos honom så det kommer oförskämdheter är vikten tillräcklig för att vara ett tungt argument att inte klaga på maten
 
2.) främre delen av husens rygg,
 
Svar: 2. Främre delen av grisens rygg

Motivering: Med möjligheten till "inomhusgrillning" i köket som HOLMS grillplatta ger så slipper jag förhoppningsvis grannens klagomål om att det blir för mycket grillrök :)
 
Svar nr 2, främre delen av ryggen.

Vore riktigt bra med en rektangulär grillplatta så att man kan bjuda även vännerna på en riktigt fin köttbit. De flesta grillpannor är runda och lite för små, denna platta har många fler möjligheter än pannorna.

För att inte tala om hur skönt det vore att göra rent plattan utan ett långt handtag som är ivägen i diskhon.
 
Svar: 2. Främre delen av grisens rygg

En grillplata i gjutjärn från Holms till vårt kök,
då slipper vi alla sura grannars kommentarer om rök.
Kunna grilla året runt,
det vore gott för kroppen och väldigt sunt.
Nu håller jag alla tummar o tår,
att jag denna vinst får.
 
2
Bra att kunna grilla en korv eller 2 medans man väntar på den riktiga bbq som brukar ta allt mellan 6-8 timmar och familjen är sur och grinig för att maten aldrig blir klar
 
Främre delen av grisens rygg
Holms har ju tänkt till! Gjort en användarvänlig grill! När man tröttnar på räkor och sill, eller i en hast bjuder till, finns en regnvädersäker platta som räcker till när inspirationen rinner till.
 
2. Främre delen av grisens rygg

Vädret ute inte överensstämmer sällan med mitt grillbehov, och som grillmästare får jag ofta spendera tiden borta från festen och det är inte heller så kul. Det hade varit kul att ha en inomhusgrill som en självklar samlingspunkt när tjocka släkten kommer på besök (Året om).
 
Smygstarta grillsäsongen???
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Främre delen av grisens rygg

Som motivering uppger jag det faktum att jag är grymt sugen på grillat.
 
2. Främre delen av grisens rygg

Tänk att på nästa nyårsfest
kunna servera mat när den som är bäst
utan att händerna förfrysa
utan kunna stå i köket och mysa
med holms grillplatta detta verklighet skulle bli
och de populäraste värdarna kanske blir vi?
 
2.

Jag köpte en grillpanna förra veckan. Tydligen kan jag inte läsa eftersom pannan inte funkar på induktionshäll.
 
2. Främre delen av grisens rygg.

Som det är nu så grillar man inte på vintern då gasolgrillen är undanställd för säsongen.
Med en grillplatta kan man grilla året runt, helt suveränt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.