Köpte en rulle på Kjell och tog då en mjuk eftersom priset var samma för mjuk som hård. Tänker att jag kan ha resterna till patchkablar osv. Var det dumt? Har köpt dragfjäder med.
 
Inte mycket information här..
Vad ska du använda kabeln till?
 
Hehe den detaljen ;) Ska installeras i telefonrören och kontakteras. Dvs fast installation
 
Med mjuk menar du kabel med många kardeler i varje tråd? För att koppla uttag, och patchpaneler ska trådarna vara en solid ledare i varje part, annars fungerar det dåligt med kontrakteringen.
 
Ja det är flertrådig. Trodde jag också att fästningen i dosan skulle bli dålig. Frågare... men killen på kjell sa att det skulle funka bra.

Hmmm
 
Redigerat:
Det kan gå men risken för dåliga anslutningar är MYCKET stor. Man använder en helt olika "anslutningsdon" till flertrådiga och enkeltrådiga. Åk tillbaka och byt ut eller så får du lägga det på "lärdoms kontot" och köp rätt kabel.
 
Du bör nog sikta på att skaffa en annan kabel till den fasta installationen.

Men för att se något positivt så har du troligtvis tillräckligt med kabel för att tillverka alla patchkablar som du någonsin kommer att behöva. 😊
 
Om du inte har använt något av kabeln så se till att byt den till solid kabel.

Det kostar nästan mer att göra egna patchkablar än att köpa dom.
 
Mmmn ska byta idag. Tack för hjälpen. Behöver man dragfjäder då?
 
Skysodan skrev:
Mmmn ska byta idag. Tack för hjälpen. Behöver man dragfjäder då?
Jag hade behållt fjädern. Man kan putta kabeln enstaka meter, om röret ligger helt rakt mellan två dosor. Men så är nog inte fallet, så då är fjädern ett måste.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.