A
Hela huset och det är som sagt 120 m2, jag fixar fönstörna själv :)
 
Klädde om grannens hus förra sommaren - Cirka 75 kvm boyta, ståhöjd mitt på vinden.
Vindduk, regla på 28x70 för luftspalt. Ny liggande panel.
Byte alla fönster, smygar och foder samt 1 balkongdörr.

Tidsmässigt - 180 timmar totalt inklusive rivning gamla panelen.
 
A
Då var du själv 180 timmar?
 
dane1986 skrev:
Då var du själv 180 timmar?
Totalt 180 timmar, var däremot inte själv hela tiden. 2 Man på fönsterbytet för att slippa spring samt två man till och från på montage panel tex vid gavelspetsarna. Sjukt spring annars... Upp - Montera - Mäta - Ned - Kapa - Upp - Montera - Mäta.... Lätt jobbigt efter en stund! ;)

180 timmar är precis vad som står på fakturan. Nu var det ju grannen så jämna av det till 200 så är det ju ändå långt ifrån det pris du fått.
 
Redigerat:
A
Haha vart bor du? :D
 
dane1986 skrev:
Haha vart bor du? :D
Strax söder om underbara Hufvudstaden! Och tyvärr är jag inte intresserad av panelbyten på västkusten! :p
 
Mellan 110 000 och 150 000:- inklusive material och före rot! Det är ungefär vad du bör räkna med om det är någon som vill ha arbetet, den offerten du fått låter mera som om entreprenören inte vill ha ditt projekt. Skall du byta fönster innan eller efter den planerade brädslagningen? Det är lättast för dig om du gör det innan och tänker till lite hur du vill att det skall se ut, vanligtvis vill man ha fönstret så nära fasaden som möjligt så då kan du passa på att sätta glesen runt den på en gång och ta arbetet på löpande.
 
A
Jag hade tänkt mig från början 120h 525 kr /h innan rot vilket blir en arbetskostnad på 65000kr innan rot sedan material 30 k med andra ord ca 70- 80 k för en fasadvägg på 119 m2 fönster fixar jag själv. Jag har bytt 2 fönster på 4 timmar sist så är man en snickare och inte klarar ett fönster på 2 Tim så är borde man byta yrke. Så klart utan smyg och foder.
 
S
Det låter riktigt dyrt, jag och en polare bytte panel på garaget (ca 30kvm). Rivning av befintlig panel och byte till ny liggandes dubbelfas på 8-10 timmar, uppspikat och klart.

Nu tillkommer ju lite reglar och annat, men mer än 2 veckors arbete är det knappast.
 
A
Jag har tackat ja till en polsk firma. Kommer ta 8 dagar och landa på ett ok pris. Dem har bra omdömen och deras referenser var nöjda
 
dane1986 skrev:
Jag har tackat ja till en polsk firma. Kommer ta 8 dagar och landa på ett ok pris. Dem har bra omdömen och deras referenser var nöjda
Hoppas att du hittat en "rätt firma" så du inte skriver en till tråd om vilka klåpare du anlitat, mest bara för din egen skull!
Hoppas att allt går bra med projektet!
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
A
Ja det kan man ju aldrig riktigt veta, det ända man kan göra är att ta referenser och förvänta sig ett bra arbete. Alla förtjänar en chans till att visa vad dem går för
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.