Och den försvann som en avlöning :)
 
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fin maskin
 
katos skrev:
[bild]

Fin maskin
En äldre modell med bara en motor och flatremsdrift och utan anslutning för spånsug. Den saknar också justerbord. Likväl är den så pass modern att den har två matarvalsar på planhyveln. Jag skulle gissa att den är en 30-40-talsmaskin.

En lämplig maskin för en hobbysnickare med litet maskinkunskaper som klarar att göra litet uppgraderingar.
 
Det var som attan...... Ejca L18 med stora glidbordet. Jag trodde att de bara fanns i sagor och kataloger.
 
  • Gilla
Lambr1 och 1 till
  • Laddar…
pär h skrev:
[länk]

Mycket pengar kanske men det är ett väldigt bra pris med tanke på vad den kostar ny. Skall inte jämföras med den vanliga ejca/luna sågen då denna har ett mycket bättre formatbord.
Ja, det där ser ut som ett verkligt klipp.
 
Heimlaga jag är ett levande bevis på att den inte bara finns i sagor och fantasi. Har nämligen själv ägt en:)
 
Redigerat:
pär h skrev:
Heimlaga jag är ett levande bevis på att den inte bara finns i sagor och fantasi. Har nämligen själv ägt en:)
Kanske du har sett ondibyggan också:D Du vet de små under jorden som brukar förekomma i gamla sägner.

En sinkfräs för fyndpris:
http://www.blocket.se/skaraborg/Snickerimaskiner_65406131.htm?ca=2&w=3
Om jag hade pengar.......... men frakten skulle bli lika dyr som maskinen.
 
Superfin maskin :) Lite i kortaste laget men en okej hobbymaskin :)
 
Vad det är irriterande med folk som lägger ut en annons, lägger inte ut sin mobil nummer, allt svarar inte när man mailar,

varför läger man då ut en annons, vill man inte sälja... det stör mig.
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Jag har stött på samma fenomen, men många som inte tittar sin epost och många som har telefonskräck idag ^^
 
Krilleman
Att man inte vill skylta med sitt mobilnummer när man säljer bilar kan jag förstå i dagens läge.

Men maskiner har jag ingen förståelse för att man inte lägger ut sitt nummer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.