Fäste för boxningssäckar är gjorda flr att tåla en del också, ett sådant här tex

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spontant är jag mer 'orolig' för 'kort tvärbalk, 45mm tjock' än för 10 mm ögla... Är tvärbalken infäst för att klara belastningen? Hur bred och lång är den? Säger du 45x45x500 spikad med trådspik skulle jag inte gunga... Men tvärbalken kanske inte är ett 'problem' när mer fakta ligger på bordet.
Nja, snarare något i stil med 120x45x800, där 45 är höjden. Kan mycket väl vara en 145x45 också, kan inte mäta just nu.

Infästningen är inget problem, den är betydligt längre än så, det är bara den "fria" biten som är cirka 800.

Jag undrar om det enklaste inte helt enkelt är att prova, och sedan gå gorilla på den och se om det håller...
 
Jag skulle också gå på de färdiga trapetskrokar/gungkrokar som redan är anpassade för ändamålet. Finns på de flesta välsorterade ställen som säljer skruv och beslag. Finns både genomgående med mutter och vanlig trägänga. Jag har en gunga som sitter med såna trägänga. Har funkat bra i två år och verkar hålla för både vuxna och barn...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.