Gästtoalett med dusch byggs just nu, tanken är att använda Lip's flytande tätskikt vp20/30. Nu tror jag kanske att jag gjort något dumt när vi började med innertaket - har satt upp gips (hade våtrumsgips över så det blev det) men har nu satt silikon över alla skarvar och skruvhål. Hur fanken ska jag nu få ett slätt innertak? Tacksam för hjälp och tipps.
 
Skär bort silikonet och spackla alt. slå på en gipsskiva till först.
 
varför våtrumsgips i taket?
 
Han skrev att han hade det över..
 
Rolle85 skrev:
varför våtrumsgips i taket?

Cgong skrev:
... (hade våtrumsgips över så det blev det) ...
Slutade du läsa vid s:et i våtrumsgips?
 
är badrummet i betong, såväl golv som väggar?
 
Golvet är betong.
 
och väggar?
 
Reglade, spånskiva+gips
 
varför inte folie i hela
 
Om det bara är i taket som du siliconat så pilla loss det och slipa ner och spackla sedan med våtrumsspackel.

Om du även har använt silicon på väggarna och sedan satt tätskikt på det så är det antagligen inget bra alls. Då ska du ringa till supporten för tätskiktet och fråga vad de tycker du ska göra.
 
Har nog ställt till det... Vad tror ni om att limma folie på silikonet då? Inte i taket alltså...
 
Saker och ting brukar inte fästa på Silicone, sannolikt inte tätskikt heller tyvärr. Gissningsvis så får du göra om och göra rätt, men se det positivt. Det hade varit värre om du kommit på det efter att du fått upp kakel och klinker.
 
Är rummet litet?

Kanske enklast och billigast att PL400-limma upp en skiva 6 mm renoveringsgips och täcka taket helt?
Eller tänker jag galet?

Och be frun/flickvännen låsa in och gömma silikonet. Det är ett djävulens påfund!
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Men LIP flytande tätskikt skall inte användas på skivmaterial i våtzonen. Så det blir fel alldeles oavsett silikon.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.