Svårt att säga, tror inte det finns nåon standard för liggvagnar som anger höjd på ihopfälld vagn. :rolleyes:
Vår nuvarande vagn skulle utan tvekan få plats men den förra tog mycket mer plats. Har ni redan vagnen så mät.
 
Det beror som sagt på, men om du är på väg att köpa takbox så rekommenderar jag dig att köpa en i glasfiber. De är lite dyrare, men håller otroligt mycket bättre. Den vi har är en CarPack Crown och är nog runt 25 år nu och den ser ut som ny.

I den fick vi plats med en fjellpulk, en kronan barnvagn, några par skidor och lite annat smått och gott utan större problem.
 
svårt att veta innermåttet på boxen när det inte anges, kan man anta det i princip är som yttermåttet?

de är ju även lite rundade så att säga..

men jag ska mäta vagnen!

en ny takbox blir det inte... men såg en beggad biltema i närheten, därför jag vart lite sugen :)

edit, frugan tror vår barnvagn heter emmaljunga duo combi... men hittar inga mått på den! :(
 
Redigerat:
AXS
jlind74 skrev:
Här är en länk till en test av takboxar.
[länk]
Där kan du se (förutom att de flesta boxarna är urusla) vilka mått de har.
bara yttermåtten vad jag kan se, och de har ju biltema på sin sida med....
 
Ta med vagnen till den beggade boxen eller till biltema och be att få provlasta. Det är hopplöst att mäta sig fram till
 
camaro1969 skrev:
bara yttermåtten vad jag kan se, och de har ju biltema på sin sida med....
Stämmer, jag läste fel första gången.

När jag såg den här tråden kom jag ihåg att jag sett en test på takboxar. Man kan ju tycka konsumenter är intresserade av innermåtten så det var väl därför jag trodde de skrivit ut det.
 
toolman77 skrev:
Ta med vagnen till den beggade boxen eller till biltema och be att få provlasta. Det är hopplöst att mäta sig fram till
bra ide! kan va läge att göra så...
 
harry73
Är det inkl eller exkl hjul? får underrede och ligg/sittdel plats efter varandra?
Enklast är att ta barnvagnen till Biltema och passa om det går. Viktigaste måttet är bredden av axlarna
 
Mellanbarn skrev:
Om det är denna vagnen anges höjden ihopfälld till 380 mm mot boxens 360.
[länk]

ja men se där! alla vagnar verkar vara 38cm hopfälld, dock inkluderar ju det hjulen som jag förstår... dessa är ju avtagbara vilket borde minska höjden med ca 10 cm uppskattningsvis? eller gör ja nån tankevurpa?
 
Fick tag i en begagnad carpack gratis:)

Får in barnvagnens underdel som blev ca 25 cl utan hjul..
Liggdelen är på gränsen.. Har inte hunnit testa men annars får man in den i framsätet på bilen:)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
eller gratis... kollegan ville ha en flaska vin i utbyte (y)
den enes skrot är den andres guld, eller hur var det nu?
enes bröd den andres död passar ju inte så bra ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.