Nuså, ska bilderna synas och i vettig webstorlek! :D
 
Tack som fan, jag hade aldrig lyckats med det icon_thumleft.gif
 
Haagbard - bor du i garaget ;-)?
 
Calle Anka skrev:
Haagbard - bor du i garaget ;-)?
Gissar att du ser adventstaken i fönstret men näääe jag bor inte där även om det är lockande varma sommarnätter !
 
RoTe
jureit skrev:
...och dessutom har Hagge ett bland de snyggaste garage jag har sett.
Håller med!!

Nån kilometer från mitt hus finns detta garage:

P3150002.jpg

Lagom stort! :D
 
RoTe skrev:
Lagom stort! :D
....fast kargt klimat. ;-) :D
 
RoTe
Immobil skrev:
....fast kargt klimat. ;-) :D
Bilden har nåt år på nacken. ;)
 
Haagbard: Å guuud så vackert.
Kom hit bums och smäll upp ett likadant!
 

den 06. sept 2004 kl 19:48, Calle Anka skrev:Haagbard - bor du i garaget ?



Haagbard skrev:
Gissar att du ser adventstaken i fönstret men näääe jag bor inte där även om det är lockande varma sommarnätter !

Det e väl klart han gör.... han kan ju inte gärna med o säga att han inte får komma in i huset ;)

Men det var ett fint `garage` :)))
 
jureit skrev:
Nu fick jag syn på något intressant. Är det en Fram eller King du har där brevid TT:n Hagge?
Det var ju byggnaden ni skulle titta på ;-)

Det är en Husqvarna Lyx med "kick konverterad trampmotor" (motorn före "Flintamotorn") man kickar alltså framåt.....årsmodell -61 eller -62 skulle jag tro
 
Är nyfiken..... :) vad finns där uppe på loftet? din säng ;)
Använder du sån där hemlig spray på din nummerplåt? :)Det funkar ju iså fall med din kamera men funkar det med farbror blå´s kamera ?
 
Det funkar inte med hans kamera, men med mina paint-skillz så löser man lätt sådana saker som att kamouflera lyx(?)bilars regplåtar! :p
 
Jaha jaha..... vad mer har du fått i betalt för o retuchera som inte vi får se?????? en tälsäng i hörnet kanske... eller kaffebryggarn på ett miniskylskåp... eftersom vi inte får se hur det ser ut på loftet kan det ju vara nära till hands o misstänka att dessa inventarier finns där... `ler´
( jag e bara avundssjuk.... ;)
 
Kan ju nu när ni ser bilder av garaget nämna en liten kul "detalj".......
En kompis ägde huset före mig och frågade kommunen om det behövdes bygglov för garage, fick till svar att bygglov inte behövdes utanför stadsplanlagt område, jag köpte huset (torpet) utan att garagebygget påbörjats, direkt vi kommit överens om affären (-99) så ritade jag garaget och tänkte "the bigger the better" ;D jag gick till skogs och högg 170 stock timmer, virket från dessa stockar fick ligga på tork och sent -00 började jag med garaget.

När den murade delen samt trästommen var uppe (tidigt -01) så ringer en myndig man från kommunen klockan 08 en morgon och säger att han "från en privatperson hört att stora byggnationer pågår"
Han ville veta om jag byggde om huset, jag svarade att jag byggde garage........
-Jasså garage, det är ju en kompletteringsbyggnad och då behövs ju inget bygglov.......
Jag svarade att jag redan visste det !
-Men om du bygger ut huset så behövs ju bygglov.........var bara tvungen att kolla upp detta, ursäkta om jag väckte dig !

Så kan det gå när man utan bygglov bygger ett garage större än bostadshuset och som dessutom är misstänkt likt en ladugård från förra sekelskiftet ;D

Dessvärre vill jag ha ytterligare ett garage, undrar om man får ha hur många kompletteringsbyggnader man vill ???
 
hrrmm...

Hörde någonstans att någon hade sagt nånting om att nå´n trodde att eventuellt kanske 6m var max spännvidd för "vanliga" takstolar.

Det tror jag också. Lägg med en limträbalk i mitten i så fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.