Jag har tänkt att börja på ett altan bygge i vår, men då behöver jag få bort en stor sten på tomten. Jag har möjlighet att låna en ganska rejäl bilmaskin på jobbet och undrar om det kan räcka? Hur hård är sån här sten egentligen? :D Behöver man vinkelslip eller några andra maskiner?
1456739599242195054691.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror att det är ett jävla skitjobb rent ut sagt att bila bort det med bilmaskin.
Jag skulle ha borstat rent den med stålborste och sen byggt in den i altanen, kan bli riktigt snyggt :)
 
Att bila tror jag inte är rimligt. Borra och snigeldynamit är nog modellen.
 
Såga in den i trallen, kommer bli riktigt snyggt
 
Håller med "hempularen" om att det är orimligt att försöka bila bort en sten.

Borra och snigeldynamit alternativ borra och använd spräckkilar men även detta kommer att ta ett tag och en hel del arbete.
 
Dedär ser inte ut o va en sten :rolleyes: byggin= lättast/snyggast eller en kompressor + 65:a (vet uthyraren va de e) o snigamit som föreslagits innan :)
 
peternicklas
Jag hade tagit bort den även om det tar lite tid och svett. Problemet är hur det ser ut under ytan. Den kan vara väldigt stor men det beror på hur långt ned du ska gå.
 
Tack för tipsen. Att bygga in den funkar tyvärr inte då det inte är tänkt att altanen ska gå ända fram till häcken. Hyresvärden måste kunna komma förbi med åkgräsklipparen, så det är egentligen därför den måste bort. Dynamit låter ju lite väl häftigt, men jag får googla snigeldynamit :)
 
Annars får jag väl fylla på med jord runt om och så nytt gräs. Kanske egentligen blir en enklare lösning. Hmmm...
 
kulle
Det går väl att komma förbi med gräsklipparen mellan häcken o stenen?
Annars kan du ju ta upp ett nytt hål i häcken o sätta en grind där så kommer han in med gräsklipparen.
 
Var i landet håller du hus? Jag hade ett par stenar vid stugan jag ville bli av med och fick utmärkt hjälp av en medlem här på byggahus som kom med borrmaskin, någon form av sprängpatroner och spräckkilar. En del borra, en del spränga och en del spräcka senare så var stenarna historia. (y)
 
Om det bara är för att komma förbi med en gräsklippare kan du ju alltid lägga ett par säckar jord på den och så gräs. Borta!
 
kulle skrev:
Det går väl att komma förbi med gräsklipparen mellan häcken o stenen?
Annars kan du ju ta upp ett nytt hål i häcken o sätta en grind där så kommer han in med gräsklipparen.
Det är bara ca 30 cm gräs mellan sten och häck, så det går nog inte att komma förbi där. Dessutom får man ju räkna med att häcken blir bredare till sommaren.

Att ta upp ett hål i häcken, sätta grind och få fastighetsskötaren att köra ut en sväng på cykelbanan för att sedan ta sig in i trädgården igen blir nog inte så populärt...

Några säckar jord och lite gräs kanske är den enklaste lösningen ändå.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.