Mastma skrev:
I går ringde Dalahus och snackade om sina hus och då sa han att det var 2 stycker som han visste nu som hade tackat nej. Så man vet inte det kan bli fler. Hoppet ska man leva på  :D
Tack för uppmuntrande rapporter! För att få klarhet gick jag in till Susanne Elmbro idag och frågade. Det är en som tackat nej till henne men det kan ju (förhoppningsvis) vara fler som tänker göra det. Det lilla hopp jag har tänker jag leva på till i mitten på december i alla fall.  :)
 
Är det någon som redan skrivit på för tomten? Och har ni bestämt er för husleverantör?
 
Vi har skrivit på, eller snarare beställt köpeavtal. Vi kommer bygga ett Myresjöhus som det ser ut nu.

Det var 3 personer som tagit sina tomter hittills. Jag tror det är Ishotellet 1, Islossningen 1, samt Isdösen 3 (<-- min :D)
 
I dag ska jag tack jag till tomten och beställa papper för att skriva på , så att man kan börja med allt annat. Som det ser ut nu så ligger Eksjöhus bäst till. Men man vat aldrig ;D. Ser att 5 tomter nu är sålda. Vi ses väl där till våren/sommaren. Förresten har ni barn? Lite kul att veta om ens egna kommer att ha många ibarn i sin ålder omkring.
 
Räntan stiger

Vet någon om man redan nu ska/kan räntesäkra sitt framtida lån.
Hur funderar ni andra när det gäller detta.

 
Nu har vi bestämt oss för Eksjöhus, och deras Harmoni. Skulle vara kul om någon annan som ska bygga i Lambohov skulle skriva vad de ska bygga o så. ::)
 
Hej!

Kul att kunna diskutera lite med sina framtida grannar. Vi har reserverat Isdösen 2 och fördriver just nu kvällarna med att bläddra i alla huskataloger. Vi har inte en aning om vad vi ska bygga ännu. Har hela tiden varit inne på 1-planshus men reglerna på taklutningen ställer till lite problem...

Vi har en dotter på 8 månader. Hur gamla barn har ni andra (om ni har barn)?

Fler som bestämt sig för vilket hus ni ska bygga ännu?
 
Hej

Vi har som sagt köpt isgrottan 7. Vi har två barn som fyller 5 och 7 i år. Är det nån hustillverkare ni tittar lite extra på? Det brukar nästan alltid finnas en "favvo". Kul att vi kommer att bygga samtidigt, det kommer att vara full fart på området från och med i sommar.

//maria
 
Vi har träffat/ska träffa Myresjöhus, A-hus, Götenehus och Trivselhus än så länge. De husfavoriter vi haft tidigare har helt fel taklutning så vi får tänka om helt. Just nu kollar vi för fullt på vilka hus vi överhuvudtaget kan bygga. Sen vill vi se huset på riktigt innan vi bestämmer oss. Det har hänt så många gånger under de år vi tittat på hus att man har blivit både positivt och negativt överraskad när man fått se huset i verkligheten jämfört med hur det ser ut på pappret, så vi vill inte bygga nåt vi inte sett. Vi kommer nog ha rejäl beslutsångest framöver men det är ju ett angenämt problem jämfört med att gå och vänta på en tomt :)

Har ni letat mycket innan ni hittade rätt hus eller visste ni redan innan vad ni ville bygga?
 
Hej

Jag funderade nog ganska mycket på ett enplanhus först men det kunde man ju inte pga takvinkeln. Så vi var i kontakt med A-hus, Vårgårdahus, LB-hus, Myresjöhus och Eksjöhus. Det var Eksjöhus som vi började med men tyckte först när vi fick kalkylen att de var för dyra. Men när vi börjat lägga på olika tillägg så var det inte så stor skillnad. Vi gillade deras planlösning och när vi sen var in i ett sånt hus så var saken klar. Det gjorde ju inget att vi fick bra kontakt med försäljaren och att han känns kunnig.

Då vi vet hur stor familj vi ska ha (det räcker med 2 barn) så vet vi att det räcker med det hus vil bestämt oss för.

Men jag håller med dig det är inte lätt att välja. Sen är det ju ett annat problem man ska ta hänsyn till och det är ju att hus o garage ska rymmas på den bit man får bebygga.

Som du säger det är ett roligt problem att välja hus. :D

Bor ni i Lambohov i dag?

När måste ni bestämma er om tomten?

Ha de bra

Maria
 
Jo, det är ju det där med byggytan oxå. Mycket att tänka på. Vi bor i lägenhet nere på stan idag men nu måste vi ha större samt att det ska bli väldigt trevligt med en trädgård. Vi stod på reservplats så vi har nyss fått tomten. Vi har till mitten av februari på oss att bestämma.
 
Ni som ska bygga i Lambohov, Vilken plats i tomtkön hade ni nu när fick tomt och hur länge har ni väntat?

Vilken typ av hus har ni tänkt att bygga funkis el vanliga standard villor?

Vad räknar ni att slutnotan kommer att landa på?

Står i tomt kön idag man har plats nummer 750 någonting, känns som man inte har någon chans alls många som står före :(

/P
 
Hej Patrik

Vi har stått sen 010531 oxh stod på plats 340 eller där i kring i all fall.

Vi ska bygga en vanlig standard villa, inte funkis. Eksjöhus, Harmoni blir det.

Sökte ni en tomt i Lambohov denna gång?
 
Vi har stått i kö sen augusti 2002 tror jag och vi hade plats 450 ungefär i kön. Nu stod vi på reservplats när vi fick tomten. Vi har inte kommit så långt att jag kan svara på de andra frågorna. Får återkomma om några veckor :) Vet hur hopplöst det känns. Allt tar ju sån tid.
 
Hej! Nä, vi skickade alldrig in någon intresse anmälan eftersom vi står så långt bak i kön... Tänkte vi ska göra det när de släpper 20 tomter i dec 2007.

När vi väl får en tomt som passar gärna i Lambohov el Djurgården så vill vi bygga ett trivselhus No 810 :p

Men men den som väntar på något gott...

/P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.