Vilket hus ger mest för pengarna? Jag menar ett nyckelfärdigt hus och jag har inte tänkt göra något själv. 1 - 1.5 plans 100 - 160kvm. Sen om jag inte gör något tillval vad tillkommer i kostnader? Huset ska byggas i Skellefteå. Vatten/avlopp finns inte kommunalt. Total budget 3 miljoner.
 
Mest hus för pengarna är ett och ett halv plans med oinredd övervåning.
 
huggan skrev:
Mest hus för pengarna är ett och ett halv plans med oinredd övervåning.
Jomen jag kanske var otydlig det är en hustillverkare / husmodell jag är ute efter
 
Jk99 skrev:
Vilket hus ger mest för pengarna? Jag menar ett nyckelfärdigt hus och jag har inte tänkt göra något själv. 1 - 1.5 plans 100 - 160kvm. Sen om jag inte gör något tillval vad tillkommer i kostnader? Huset ska byggas i Skellefteå. Vatten/avlopp finns inte kommunalt. Total budget 3 miljoner.
VI kikade runt på många och vad som ingår, ta reda på vad ni prioriterar och vad ni är ute efter i huset. (Ex för oss va platta, bergvärme, golvärme, garage och andra små saker) vi hamnade tillslut på Movehome.se och hus MOVE #203 (när vi beställde hette den #19). Men jag rekommenderar att kika runt och skriva ner vad som är viktigt för er och ta offerter!
 
Har du någon kalkyl på eran bygge?
 
Jk99 skrev:
Har du någon kalkyl på eran bygge?
Håller precis på i detta nu att bygga ett Älvsbyhus mod. Höner.
Det är ett 1 1/2 planshus på totalt 154kvm (om jag inte mins fel), men vi ska göra klart övervåningen själva.
Total kostnad för detta ink. tomt, hus och indragning av el, kommunalt VA, fiber, markarberte för detta (ej fin planering, typ gräsmatta), lagfart och pantbrev...2.483 000:-

Men om du går in på Älvsbyhus hemsida kan du iaf kolla vad ett hus du är intresserad av kostar där just du bor.
Annars vet jag att Faluhus har ett par tre stycken billiga nyckelfärdiga hus modeller också.

Lycka till.
 
När vi valde hus var det viktigt för oss att jämföra konstruktionssätt. Alla husen byggs inte likadant. Vi ville ha platta på mark (vill inte ha krypgrund som idag anses vara en riskkonstruktion), råspont i tak (en del bygger med board/skivor), ett installationsskikt i yttervägg (dvs indragen ångspärr ca 45 mm i väggen vilket minimerar risk för punktion) och med totalentreprenad så ALLT ingår. Vi hamnade också på Movehome och ska börja bygga i sommar. De hade också tydlig information på hemsidan med vad som ingick och vilka val man kan göra.
 
  • Gilla
Alexandra Karlsson
  • Laddar…
2016-02-29_13-33-31.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkel uträkning, har en mer detaljerad men här har du en uppfattning om vad det kostar :)
 
Hej och tack för svaret! Jag tar jätte gärna en detaljerad kalkyl om du vill skicka ett pm eller skicka det på mailen.
 
B
Jag skulle tänka ett varv till, men tanke på det geografiska läget.

Inte säkert ni får tillbaka pengarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.