Någon som provat något av dom usb oscilloscope från Kina som säljs på bla ebay?
 
Nackdelen med i princip alla dessa typer av oscilloskåp är att de har usel bandbredd jämfört med riktiga.

Vill man verkligen ha ett oscilloskåp, så tycker jag man ska köpa ett riktigt. Analogt eller digitalt spelar ingen roll, men skippa de billiga USB-varianterna.

Är man bara ute efter att titta på digitala signaler så kan en logikanalysator vara bättre och då kan även de billiga från Kina funka bra.
 
Vad för budget?
Rigol har riktigt trevliga instegsmodeller för endast 3-4kkr.
 
Har ingen budget mest en rolig grej. Tänkte mig något sånt här. http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=271265189899&alt=web
Har inte hållit på med detta sen jag gick i skolan så är minst sagt lite ringrostig. Tänkt användningsområde är mestadels bilelektriskt. Kam/vevsensorer, spridarpulser osv.
Vad behöver jag då?
 
Jag har titta på den EBAY också, kommer inte använda den så mycket och den kostar inte så mycket.
Köper du en eller hittar på något intressant info kan du lägga ut det i tråden.
 
dof skrev:
Har ingen budget mest en rolig grej. Tänkte mig något sånt här. [länk]
Har inte hållit på med detta sen jag gick i skolan så är minst sagt lite ringrostig. Tänkt användningsområde är mestadels bilelektriskt. Kam/vevsensorer, spridarpulser osv.
Vad behöver jag då?

Det där ser ju OK ut om man kikar på specarna. Det är lite dåligt med 8 bitars upplösning vertikalt, men för det du ska göra är det nog tillräckligt. Frågan är bara om specarna stämmer med verkligheten...
 
Får kanske prova och se, är ju inte mycket pengar det handlar om. Tack för svaren.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Om du köper utanför EU så be säljaren skriva gåva på tulldeklarationen så brukar det slinka igenom. Har beställt hundratals gånger på Ebay men endast en handfull försändelser har jag fått betala moms o tull på. Beställer man från Tyskland så är det lugnt, då tillkommer inget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.