Hej

Är det någon som har ett bra förslag på hur man enkelt tar bort lösull? Har funderat på att skaffa en spånsug eller en sug för löv, vad tror ni om det.

/Peter
 
det finns en tråd om att suga sågspån, kolla där.

Slutsatsen var ungefrä att det enda som är ekonomiskt försvarbart är att skotta.....

Spånsugarna har lite svårt för långa rör vilket oftast krävs för att det skall funka på vinden...
 
Löv sug.. naktdelen med den är väll att det kommer troligen att Damma utav bara H-Vette... å någon måste ju stå där o suga.. :-/

Jag skottade runt lite i min spån med Ansiktsmask, utan det funkar det inte.. men fy fan vad man såg ut efteråt.. Dam ännda in på dom ädlare stolta delarna.. tur man har badkar ;D

En damsugare hade varit bättre.. fast det går ju åt en o annan påse till det då.. ;)
 
Per-Erik skrev:
En damsugare hade varit bättre.. fast det går ju åt en o annan påse till det då..  ;)
:surprised: Nämen, Per-Erik då! ::) ;D
 
he he... ja jag tänkte till där.. ;D

undrar om man inte kan tjäna på att köpa en Centraldamsugare montera den på en ställning temporärt och i stället för den där "hinken" ??? kan sätta dit en svart plast säck.. sen bara tuta o köra..

när man sedan har tömt vinden så har ju tanten en ny leksak också.. (när Herrn i huset har installerat den så klart ;) )

Fast det kräver ju att spånet är smått så det inte fastnar i slangen.. :-/
 
Har du räknat på hur mycket spån det är?

Hos mig ligger det 30kubik på vinden..... :-X

Det blir en porrfessionell damsugare om det skall funka...
 
30 kubik :surprised: :surprised: :surprised:

att du inte skottar ;D

nja.. skulle nog också ta ett proffs då.. går väll o hyra?
 
Bob_the_builder
MathiasS skrev:
Det blir en porrfessionell damsugare om det skall funka...
:) :D ;D
 
Per-Erik skrev:
30 kubik :surprised: :surprised: :surprised:

att du inte skottar  ;D

nja.. skulle nog också ta ett proffs då.. går väll o hyra?
Näe det är det som det inte gör ser du.... Jag har försökt att hyra men dom har inget som funkar för detta. Hyreshuset hade men prylarna stod jämt på verkstaden för service (och det gjorde dom när jag ringde också). => SKOTTA.
 
Får man ge sig ut och leta efter någon som hyr ut. Nån med något bra förslag, bor i Nyköping.
 
Ja undrar ja om det inte skulle kunna finnas en marknad för detta, hur mycket skulle ni vara beredda o ge i dygnshyra för en sug som klarar detta?
 
Har hittat ett företagt i Stockholm feab som hyr ut, men det vore trevligt att hitta något närmare.
 
Sonander skrev:
Har hittat ett företagt i Stockholm feab som hyr ut, men det vore trevligt att hitta något närmare.
HMm...jag pratade med dom och fick negativt besked. Får kolla med dom igen kanske.
 
Jag har inte pratat med dem, bara tittat på deras hemsida www.feab.se där står det att en sug kostar 800/helg och 500/dygn.
 
Måste du köra ut lösullen då? Jag har precis rensat min inredningsbara vind från överflödig lösull. Lät 220 mm ligga kvar mellan takstolarna för stegisolering. Sedan skuffade jag undan resten mot ena sidan utanför stödbenen där det ända inte skall vara inrett.
Nemas problemas, ca: 100 kvm.
Kanske har du inte dessa förutsättningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.