Vår separata wc är förvisso fräsch och ny men det känns som att sitta i en gräddbunke!
20160227_104842.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Porslin från Duravit och blandare från Dornbracht. Målade väggar och klinkergolv med sockel i samma gräddvita nyans.
20160227_104916.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spegeln går upp till tak. Vilket förstärker intrycket av att man sitter på botten i en liten WC.
20160227_104926.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har låtit göra en plexitavla av vårt smultronställe. Mått 60×30 cm. Denna skulle vi gärna få in.
20160227_105021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WC-borsten är ny så den behåller vi gärna, dock inte ett måste. Lampan hänger för lågt för våra långa gäster. Brorsorna är 1,97-1,99.

Då det är fina materialval i övrigt skulle vi vilja ha det sobert lyxigt. Svart får gärna vara accentfärg. Har ni några idéer?

Bild från vårt badrum.
2015-11-10 23.00.38.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En färgglad tapet som fondvägg bakom WC-stolen eller med mycket mönster så det händer något positivt i rummet. Blir ett annat djup också.
 
Skulle det funka att byta bara golvet? Jag tror det skulle hända mycket om du la in ett mönstrat golv. Vi ska göra om vårt badrum också och jag tittar på olika mönstrade golv och kanske grå väggar.

Eller bara måla, eller tapetsera väggarna.

monstratgolv3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


monstratgolv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


monstatgolv4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ljusa golv är egentligen inte vår melodi. Men nu är lgh nyproduktion och byta golv kan bli aktuellt efter garantitider och så. Måla/tapetsera låter som ett bra alternativ. Om endast den bakre väggen skulle målas så skulle wc-stolens placering framhävas tänker jag, den står inte centrerad pga handfatet. Skulle man kunna måla två väggar, ex den till höger och den rakt fram? Eller är jag bara petig?
 
Jag tror det passar att måla 2 av väggarna också, enkelt att måla över om det känns fel annars.
 
Häng en kristallkrona i taket, o snygga tavlor på väggarna.
 
A
Jag satte ett högblankt rött väggskåp ovanför toaletten på min vita gästtoalett, för att få lite färg. Nu passar kanske inte rött alla, men lite förvaringsutrymme är aldrig fel.
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.