Hej

Ska bygga ut vårat lilla åretrunt torp med en 2 plans lösvirkeshus. Plattan är redan gjuten på 8 x 10M. Jag vet att det är svårt men vad uppskattar ni tidsmässigt det tar för en snickare att resa stomme och täta bygget. Vad kostar en snickare per timme?
 
Min snickar-bekant tar 280:- i timmen + moms
 
Det var inte så farligt..
Här i Göteborgsområdet kan man nog räkna med mellan 300-350 exkl. moms.
 
Vi betalar 440 kr/timmen inkl moms för våran snickare som bygger vårat lösvirkeshus.
Han har 40 års erfarnhet av husbyggnad och är väldigt flexibel och idérik. Jag tycker det är värt varenda krona. Men det är klart att det kostar på.
 
var köper man snickare? ;D

Och vad äter de?
 
Är du galen 440 plus moms blir ju 550 spänn i timmen!!!
klart har du kapitalet förstår jag dig, men måste man som de flesta slita själv för kapitalet så känns 550 spänn/timme väldigt dyrt !!

../N
 
300:- plus moms tar vår snickare, om han kör löpande.

 
dejmon skrev:
Är du galen 440 plus moms blir ju 550 spänn i timmen!!!
klart har du kapitalet förstår jag dig, men måste man som de flesta slita själv för kapitalet så känns 550 spänn/timme väldigt dyrt !!

../N
Läs igen.....
Tyckte bestämt det stod INKL moms...
 
Begrundar mitt misstag..inkl moms stod det sorry !!!
det är 350 spänn utan moms...ändå lite dyrt det det !
 
1 vecka reste 2 snickare mitt hus på, fönster och papp på tak utegips spikläkt...osv..listan går att göra lång...men det tar betydligt mindre med tid än man tror för en erfaren snickare.

..//N
 
Hemmakatten
420 kronor inkl. moms per timme.
 
Priset på EN snickare säger bara halva sanningen, om ens det. På större uppdrag funkar snickare bäst två och två.

Detta lilla "miniteam" kostar alltså dubbla timpriset. Betalar du 300 Skr exkl moms per timma blir totala kostnaden 30 Kkr/vecka inklusive moms. Periodvis behöver större byggen utökat manskap. Och ju mer folk du har på "lönelistan" dess viktigare blir det givetvis att allt flyter. En halv dags försening för fyra man kostar tre tusenlappar - raka vägen in i brasan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.