Hej!
Vi har precis köpt hus. Huset har två badrum, ett litet på övervån och ett större på botten vån. Det lilla hade vi tänkt renovera med våtrumstapet. Men det verkar vara helt ute, hittar inga sådana inlägg.
Nån som lagt in våtrumstapet?
Hur mycket billigare än kakel är det?
[smiley=bath.gif]
 
Kan inga priser, men arbetskostnaden är en stor del av ett nytt badrum. Det sänker värdet, tror inte det är så många som vill ha våtrumstapet idag..men ska ni bo där länge så kanske det är ok för er.
 
Jag tog in två offerter på att lägga in våtrumsmatta i vår blivande tvättstuga.. De hamnade på mellan 7000 o 9000 och då stod mattan för hela 3000 kr om jag inte minns helt fel... resten var arbete.. att rulla ut en matta i ett rum på 15 kvm...
( jag vet att de ska limmas o svetsas men tycker fortfarande att det är horibellt.. )
 
Vi körde våtrumsmatta när vi renoverade för 1,5 år sedan.
Vi har inte riktigt fastnat för kakeltrenden ännu :)
 
Tynnis!
har du någon uppfattning om det blir mycket billigare än kakel?
 
Beroende på förutsättning kostar plast ca 30-50% av kakling

I ditt fall skulle jag tro att golv + vägg, med underarbete & material går på 15-20' utan vvs/el/målning/etc
 
Vi valde matta i ett av våra badrum vi gjorde för 5 år sedan. Vi valde detta då vi hittade en matta som vi föll för .Alla som kommer in i badrummet känner på väggen då den ser ut som mosaik och så "levande" Platsmatta har ju annars en förmåga tt se livlös ut. Priset ink uppsättning av väggar och golv hamnade på RIKTIGT mycket billigare än om vi valt kakel. Jag ångar inte valet vi gjorde dör.
Vi ska göra ett nytt badrum och där blir valet kakel då vi hittat ett vi fastnat för.

Så hittar du en matta du gillar så är det bara att köra :)

Lycka till! :)
 
Har ar i alla fall en som tycker att vatvinyl ar toppen med vara sma grabbar. Har kakel och klinker i huset vi bor i idag, och forutom att det spricker sonder sa slar gossarna sig gula och bla nar de hoppar ur badet for snabbt...

Utover att vara taligt sa ar det ju ocksa bra mycket enklare med vinyl nar man ska hanga upp hyllor eller annat pa vaggarna! Man slipper ocksa de ganska grisiga fogarna som inte gar att fa rena. Heja vinyl - vi far sakerligen en renassans om tio ar! :D
 
_linda1_ skrev:
Tynnis!
har du någon uppfattning om det blir mycket billigare än kakel?
Vi betalade 15k för ett badrum på 10kvm. Då var det både vägg o golvmatta.
 
Hej

Tittade på detta och kontentan blev:

Mattläggaren lade matta på golv och vägg + spacklade lite detta blev samma kostnad som i material kakel/klinkers/membram mm (om man valde typ bauhaus kampanj kakel). att tänka på är att det inte är med golvvärme i min kakelkalkyl vilket jag tycker är ett måste.

så vi satte in matta pga att det gick snabast
 
Måste bara fråga....alltså. Blev kostnaden av våtrumstapet + hantverkare = kakel/ klinker utan hantverkare? Alltså billigare:)
 
_linda1_ skrev:
Måste bara fråga....alltså. Blev kostnaden av våtrumstapet + hantverkare = kakel/ klinker utan hantverkare?  Alltså billigare:)
tänk på att våtrumstapet som du pratar om är inte samma som våtrumsmatta som du fick exempel på i svaren ... eller kallar du en (plast)matta för tapet? Gå på Tarketts sida och kolla badrumsmattor.... dom ser inte ut som tapeter
gaia
 
Det är sådan "tapeter" som tarkett har / forbo har som jag menar, det står då tapet där också
 
räkna med halva priset med (tapet) systemet jag rekomenderar det i mus av trä
 
Vi har våtrumsmattor/tapet på golv och vägg från Tarkett. Huset är från 1980. Vi flyttade in 1999 och renoverade badrummen 2000 resp. 2001. Det kostade ca 10-12000 per rum inkl. arbete av fackman. Vi är jättenöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.