Langbein
Nyinköpt TV luktar cancerogent, garderob av trä luktar friskt, hur luktar
melamin?
 
Melamin är ett plastmaterial som man tex använder för att göra tallrikar och muggar; campingutrustning eller barnserviser. Det luktar absolut ingenting.
 
Annaman skrev:
Nyinköpt TV luktar cancerogent,
??? gaia
 
Annaman skrev:
Nyinköpt TV luktar cancerogent,
:surprised: Det finns bara två alternativ att tillgripa i denna allvarliga situation:
1.) Släng ut TV´n!
2.) Montera in den i ett dragskåp med en stark fläkt, som släpper ut den "farliga" lukten på grannarna istället. 8) ;D
 
Langbein
Immobil skrev:
:surprised: Det finns bara två alternativ att tillgripa i denna allvarliga situation:
1.) Släng ut TV´n!
2.) Montera in den i ett dragskåp med en stark fläkt, som släpper ut den "farliga" lukten på grannarna istället. 8) ;D
Nästan rätt :D
Jag tänkte ställa TVn på altanen under tak men frun var rädd för fukt. En läkare har rekat full påslag i ventilerat utrymme en vecka. Vi bor i villa. Jag tänker på vårt lilla barn och mig, överväger vent. bakom TVn som luktar mindre men även datorerna luktar så vi ska nog kolla allt, frånluft med återvinning kan vara bra.
 
Langbein
andersmc skrev:
Melamin är ett plastmaterial som man tex använder för att göra tallrikar och muggar; campingutrustning eller barnserviser. Det luktar absolut ingenting.
Det gäller hinnor på möbler men den goda lukten tar visst över den dåliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.