L
Jag håller på att försöka välja lite lämpliga material för våran kommande sovrumsrenovering, och har fastnat för dekorsten. Det hade varit himla snyggt som fondvägg i vårat sovrum. Det är framförallt djupet jag vill åt, att det inte bara är en platt yta.

Exempel på den typen av vägg jag tänkt mig: 6008694B.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min fundering nu är hur dammigt det där kan komma att bli.. Man brukar ju inte behöva damma väggar, men här känns det som att det kan fastna en hel del damm både på grund av materialet och strukturen. Är det någon som har liknande väggar och kan dela med sig av sina erfarenheter?
 
Har själv skippat sådan sten pga av det bekymret, visst går det att damma med vippa mm, men jag tror aldrig man får riktigt rent.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Har precis beställt liknande till murstocken. Om det blir dammigt så får jag väl sopa väggen :)
 
L
fremax skrev:
Har själv skippat sådan sten pga av det bekymret, visst går det att damma med vippa mm, men jag tror aldrig man får riktigt rent.

Med vänlig hälsning, fremax
Var det "bara" baserat på vad du tror, eller har du några erfarenheter/referenser som säger att det funkar dåligt?
 
Baserat på hur det såg ut i butiken + en del egen fantasi. Känner man på den sträva ytan så BÖR man kunna inbilda sig hur drygt det kommer vara att hålla rent.

Med vänlig hälsning, fremax
 
borde vara enkelt att dammsuga med dammsugare...
 
D09
Dammsugare med borste

Alt 3D tapet med samma motiv från aliexpress

Kör på 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.