Hej!

Vi renoverar vår sekelskifteshus och funderar på att i ett av rummen sätta in två infällda spotl1ightsskenor à 3 meter. Taket kommer att reglas upp då vi drar ny el i hela huset. Vad kan det kosta? Hantverkarna säger att de tror att det kommer att kosta runt 40000 extra :x....

Tack!
/Gafia
 
Finns infällda skenor?
Men det går ju att göra ett spår i taket så skenan flyter jäms med, men jag tycker 4000 vore mera rimligt.

Dina hantverkare VILL inte.

Protte
 
Det finns infällda skenor, och vanligtvis tillverkas de i aluminium, inte guld :)
 
Nä, jag tycker att det inte borde kosta så vrålmycket men har ju lite svårt att säga emot.....
 
Det är inte omöjligt att det drar iväg upp till 10 000 kr med timmar och material. Spotlightsskenor kostar mycket och om ska du ha LED i skenorna drar det iväg. Dessutom vet vi ju inte hur tändningar och matningar ska dras, det kanske ska spåras i betong t. ex.
Fast allt över 10 000 kr låter ganska orimligt, 40 000 kr låter som rena rama rånet.
 
Müssli skrev:
Det är inte omöjligt att det drar iväg upp till 10 000 kr med timmar och material. Spotlightsskenor kostar mycket och om ska du ha LED i skenorna drar det iväg. Dessutom vet vi ju inte hur tändningar och matningar ska dras, det kanske ska spåras i betong t. ex.
Fast allt över 10 000 kr låter ganska orimligt, 40 000 kr låter som rena rama rånet.
Alltså, skenor och lampor köper jag. Tändning kommer det ändå att vara och väggarna reglas upp efteråt. Jag tror de menar att det är så svårt att få till då taket måste vara exakt (helt plant). Det är ju ett 110 år gammalt hus så mycket är liiiite skevt och vint.
 
Taket reglas också upp...
 
Då hade det ju varit bättre om de sa att de inte ville ha jobbet... 40 000 kr är vansinnigt mycket för det jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.