På sommarstugan med eternitfasad ska vi nu byta fönster. Det är totalt ca 15 fönster och de nuvarande är ditsatta på 50-talet.
De nya fönstren är måttbeställda, 3-glas fönster i aluminium. Nya foder på in och utsidan ingår samt fönsterbräda på insidan. Bortforsling av de gamla fönstren ingår med. Dvs allt från ax till limpa.

Offerten säger 112.000kr efter rotavdrag. Det är en Svensk firma med svenska hantvkerkare.
Rimligt pris?
 
Ingår fönstren i dessa 112 kkr efter rot eller är det bara själva arbetet?

/Krille
 
de är bade fönster och arbete efter rot.
 
Låter ganska dyrt. Jag bytte sex stora fönster för ca 15000 + 10000 (mtrl + arb), inkl foder på utsidan. Drutex PVC.
 
Låter helt normalt när man inte vill ha plastfönster.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Går inte att jämföra ALU mot PVC, skulle tippa på att fönstren enbart kostar kring 5-7 tusen styck i detta fall.

Så jag tycker att det är ett kanonpris med dom referenser jag har!
 
de är inget plast, de är 3-glas aluminium.
 
S
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Beror ju helt på var man skall ha fönstren... Plast ruttnar inte, är formstabilt och underhållsfritt. Och som alltid finns det olika kvalitet, ett skitfönster är ett skitfönster oavsett om det är i trä eller plast.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
sulfobus skrev:
Beror ju helt på var man skall ha fönstren... Plast ruttnar inte, är formstabilt och underhållsfritt. Och som alltid finns det olika kvalitet, ett skitfönster är ett skitfönster oavsett om det är i trä eller plast.
Har aldrig hört att aluminiumfönster ruttnar heller.

TS är det måttbeställda fönster inkl allt så är det ett bra pris. Snitt pris 7 500 kronor per fönster inkl allt är bra.
 
Lånar tråden. Har fått liknande offert men bestämt mig för att endast byta övervåningen 3 fönster. Anser ni de rimligt att betala 16500kr för att byta 3 fönster?

Hade höftat fram ett pris på säg 6-7000kr då han sa att de tar ca 3-4 timmar per fönster och jag gissar på 650kr i timmen men med detta pris talar vi om 900kr i timmen 2 personer. Är de bara jag eller är de hutlöst dyrt?

Totalt blev de 12000kr per fönster efter ROT. SP-fönster 12x13 aluminium.
 
Redigerat:
cecar33 skrev:
Har aldrig hört att aluminiumfönster ruttnar heller.

TS är det måttbeställda fönster inkl allt så är det ett bra pris. Snitt pris 7 500 kronor per fönster inkl allt är bra.
Ja de är alla måttbeställda. De tog måtten på plats.
 
Det känns som ett helt ok pris inklusive komplett installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.