Jag tänkte byta ut min gamla slagportsdörr till en takskutsport med standar måtten B=2500mm X H=2100mm
Har kollad runt lite och ser att med motor så hittar man Crawford för ca 10', Hörmann 12500 men så ska Garageportexperten ha 6000kr för montering, det kan ju inte ta mera en én timme at byta port plus då dit körning.
Man ser ju att man är i fel branch.

Har ni bytt till en takskutsport med motor och fjärr, vad fick ni för pris för hela paketet?


Med vänlig hälsning
Tommy
 
Montering tar 2-3h för 2 pers om det är motor också. Demontering och bortforsling och transport till är säkert 1-2h och 2p. Med 500kr/h blir 6000kr bara 6h för 2p.
 
Redigerat:
Ok, då är väl monterings priset inte så illa om dom också tar med sig gamla porten. Sedan kan man få ROT på det också ser jag.
 
Hej,
Ny garageport Hörmann med dina mått exakt beställde jag för 3 veckor sedan.
Installerat och klar 20000. Som hittat skulle jag säga.
 
Den kommer om 2 veckor, det är 5 veckors leveranstid.
 
Jag anlitade en snickare och var med själv och hjälpte till när vi bytte till en Hörmann-port.
Då den gamla porten var smalare och vi passade på att byta till en ny ytterdörr så fick vi riva nästan hela ytterväggen.
Sen blev det till att bygga upp igen samt klä in med plåt runt porten.
Arbete, port samt material gick på 22000:- och då hade jag redan köpt dörren innan.
 
Jag blir att imorgon prata med tre olika garagedörr leverantörer som alla säljer samma portar så vi får se vad jag hamnar på. Jag skulle vilja ha fönster på mitten av porten också.

Men tackar för alla svar, då vet jag ungifär vart det borde ligga på.
 
Ja bytte precis garageport, satt en enkelport tidigare, köpte en 5 m bred crawford port med motor och kodlås, de sågade upp väggen, satte ny panel och gips på insidan, samt körde bort allt material för 31 k, de är billigt 👍
 
Har precis fått en offert med ny port med motor bortforsling av gammal port, montage 17 800 kr med rot.
 
Redigerat:
Kolla referenser på monteringen. har en kollega som drabbades av en monteringsfirma som kom på att det behövde gjutas en klack under dörren. Den gamla takskjutporten hade klarat sig utmärkt utan klack. Klacken gjöts, och han blev debiterad för typ 20h extra arbete. Och de påstod sig även ha använt 50m formvirke, för en 5cm hög klack... har för mig att de även ansåg sig ha lagt in 30m armeringsjärn. Formvirket slapp han betala. Järnet var svårare att verifiera i efterhand. Dessutom drog allt ut på tiden, så han kunde inte använda garaget på ett halvår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.