Svar: X.

Efter X antal småprojekt med skruvdragare för en liten slant har jag insett vikten av kvalité i verktygen. Både tid, tålamod och husfriden skulle sparas!
 
Svar: X

Vi projeterar att riva av taket på vårat hus och bygga en våning till. Fasaden blir en hård nöt att knäcka. Det blir stående ribbor av lärk som ska skruvas med rostfria skrunar. Ett projekt som kräver sin skruvdragare.
 
Svar: X

Min sambo säger ofta, att hon gärna vill hjälpa till men att det inte går för att vi enbart har en skruvdragare. Med premien vill jag kunde säga att hon kan hjälpa till nu :)
 
Svar: X

Då kan jag äntligen ha min gamla slitna dragare som utlåningsdragare... fast jag vet ju att sambon kommer ta den nya fina och jag blir kvar med den slitna.

Carport och altan blir byggda ändå, men med skruvdragaren kommer det bli roligare!
 
nikasp
Svar: X (1,55 kg)
Vi har både hus och torp och att slippa dela på en skruvdragare skulle underlätta mycket. Har själv en blå Bosch skruvdragare nu och hoppas på en grön till mig eller sambon. Vi har väldigt många saker på G: nytt tak på torpet, följt av golv och kök. I villan blir det att snickra ordentliga hyllor och upp med garderobsvägg och ljudisolera lilltjejens rum så inte tvättmaskinen hörs så högt. Listan är lång och jag skulle bli väldigt glad av tillskott i maskinparken, av rätt märke dessutom! :)
 
Svar: X

Nu när vi köpt ett hus i skogen, och min gamla dragare börjar bli lite väl mogen,
kan det med en ny vara på plats, så vi kan bygga klart vårt palats.
 
X. 1,55 kilo

Renovering i nya huset samt en ny altan!

kan man kryssa bort skruvdragare från inköpslistan :)
 
X 1,55 kg

Stormen tog lektornet och slog taket och rutschkanan i småbitar, bara jag får skaffat mig en riktig skruvdragare ska jag reparera det. Barnen har med tårar i ögonen stått vid den trasiga rutschkanan hela vintern och ropat "kana, åka kana" samtidigt som pappa legat på knä vid det krossade taket med en torxmejsel och mumlat "Bosch, köpa Bosch!".
 
Svar: X - 1,55 kilo

Jag ska bygga en friggebod nu till våren för att kunna tömma mitt garage som för närvarande är ett förråd. När det är gjort så ska innertaket i garaget ned för att se vad som är fel på takkonstruktionen i garagetaket. Min gamla skruvdragare har gjort sitt och jag är väldans tveksam till att den skulle överleva hela det projektet så en ny maskin hade suttit som handen i handsken inför detta projekt!

//Peter
 
Svar X

Vi åkte på en vattenskada pga
Felaktig dränering. Så behöver ett bra verktyg som kan hjälpa mig spara pengar när hela sutterängvåningen ska återbetalas. Ink badrum
 
Svar X

Köpt hus i juli i fjol ett Platzerhus från 1972 och flyttat från hyresrätt, huset var delvis renoverat men garaget är ruttet. Så till sommaren blir det att riva ner garaget till stommen, höja taket och bygga takstolar eftersom det är plattak nu och bygga allt nytt därifrån från ytterpanel till småpill. Byggmaterial är till stort redan inhandlat men ingen rejäl skruvdragare har jag så den hade varit ett väldigt fint komplement och hade gjort arbetet mycket lättare och även hjälp till inomhus och utomhus med senare projekt.
 
Redigerat:
Svar X

Efter 30 års renovering av olika projekt har jag fortfarande inte en "egen" skruvdragare! Springer alltid och letar efter sambons. För några år sedan köpte jag mig en, men den fick fort fötter... Så nu inför nästa projekt som är dusch, toa, bastu, hall och tvättstuga i källaren skulle det kännas fint att bära fram den fina väskan med MITT namn på! Hoppas den är låsbar ;)
 
Svar: x
Fick en hästtjej till sambo och tänkte att det skulle vara bra att kunna ha dom hemma... Nu är projekten som borde göras i närtid: boxar, hagar, ligghall, köket, badrummet, ny el i huset, ny tvättstuga, panelbyte. En skruvdragare skulle underlätta ofantligt
 
Svar: X (1.55kg)

Efter att alltid tidigare ha anlitat hantverkare tänkte vi nu försöka oss på att själva bygga en träaltan till nya huset. En skruvdragare skulle komma väl till pass så slipper svärfar vara bekymrad över att vi lånar hans (y)
 
Rätt svar är: X.

I september i fjol skaffade jag och min barndomsvän Kia ett litet småländskt torp. Detta har länge varit en dröm för oss både. Inte bara för att ha ett ställe att återförenas på utan också för att vi känner att det är i hög tid för oss båda att lära oss vad det innebär att ha, ta hand om och renovera ett litet hus. Till våren fyller vi båda 25 år, det känns som hög tid att lära oss att lägga om både tak och fasad.
Torpet är från början av 1900talet och är i sort behov av lite ompyssling och kärlek. Borsch borrmaskinen från Bygghemma skulle hjälpa två unga studenters drömmar att bli sanna - att få vår lilla pärla Hornsdröm att må riktigt bra igen.

12107979_10153412252803145_3064119123538992780_n.jpg
 
  • Gilla
sebbe-b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.