Hej

vad ska man ha åkergräsklippare eller Robotgräsklippare har kollat lite på fördelarna o nackdelarna

Åkergräsklippare

- snöslunga
- skottasnö
- sanda
- dra ved osv

Robotgräsklippare

- bekvämt


är robotgräsklippare välutvecklat att man inte behöver oroa sig för att den ska åka fel och en massa. man vill ju inte ha något som krånglar.

Tack i förhand :)
 
Vi gick från åkgräsklippare till robot våren 2014. Det enda vi ångrar är att vi inte gjorde det tidigare. Har en husqvarna 330x. Tog oss ca 1tim 45min på åkklipparen med 42" klippdäck och full fart att klippa.. i bland 2ggr/vecka.


Nu tar vi bara oländiga områden med åkklipparen, kanske 30 min varannan vecka max.

Miljövänligare och tystare och bättre gräsmatta som alltid är välklippt med roboten.
 
Redigerat:
Kan bara rekomendera robot jag har en löjligt liten gräsmatta på 300 kvadrat köpte den för jag jobbar borta måndag till torsdag och va ingen höjdare att komma hem och det regna hela helgen kommer aldrig skaffa mig en vanlig klippare igen la ca 3 timmar på hela sommaren för att klippa kanten.
 
konsul skrev:
Hej

vad ska man ha åkergräsklippare eller Robotgräsklippare har kollat lite på fördelarna o nackdelarna

Åkergräsklippare

- snöslunga
- skottasnö
- sanda
- dra ved osv

Robotgräsklippare

- bekvämt


är robotgräsklippare välutvecklat att man inte behöver oroa sig för att den ska åka fel och en massa. man vill ju inte ha något som krånglar.

Tack i förhand :)
Det ena utesluter väl inte det andra, man kan ha en robot till gräsmattan och en enklare trädgårdstraktor till de övriga uppgifterna.
Fördelen med robot är att gräsmattan blir mycket finare och alltid är nyklippt, dock gäller det att välja märke med omsorg för att slippa strul och extraarbete och en väl utförd installation är grundläggande för att roboten ska fungera riktigt.
Har själv en HQ 330X som gått tre säsonger problemfritt, den ersatte en Stiga park som jag aldrig saknat:)
 
  • Gilla
MrSmith
  • Laddar…
Vilken är den bästa roboten?
 
Vilken som är bäst beror på hur din gräsmatta ser ut. Alla fabrikat har olika egenskaper som gör att en del passar bättre eller sämre till trädgårdar med en viss layout.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.