Anledningen till sprickorna är ju i de flesta fallen inte målarens fel, men det är ju målaren som får skulden. Kommer inte ihåg hur stor andel, men i de flesta fallen handlar det om fel i underlaget. Reglar som har för hög fukthalt vilket resulterar i rörelser när de torkar. För lite skruvar i gipsen. Inga kortlingar i tvärskarvar. Detta syns ju inte, så då är det lätt att man tycker att det är remsorna som är felet. Men tyvärr är det så att remsorna kommer inte hålla ihop huset vid en jordbävning...
 
  • Gilla
Skysodan
  • Laddar…
O
Det är klart att allt är målarens fel, det är färgen som spricker :D Att det beror på naturliga rörelser det är en helt annan sak :D
Kanske är så att pappremsan är mer förlåtande när huset sätter sig? Eftersom man idag många gånger slänger in målaren innan huset knappt har fått väggar....

Vad säger hus AMA om att man tapetserar? Hur ska man tapetsera då? eftersom rörelserna i huset finns där? Jag är ärligt nyfiken!
 
Odjuret skrev:
Det är klart att allt är målarens fel, det är färgen som spricker :D Att det beror på naturliga rörelser det är en helt annan sak :D
Kanske är så att pappremsan är mer förlåtande när huset sätter sig? Eftersom man idag många gånger slänger in målaren innan huset knappt har fått väggar....

Vad säger hus AMA om att man tapetserar? Hur ska man tapetsera då? eftersom rörelserna i huset finns där? Jag är ärligt nyfiken!
Det ska inte vara några problem att tapetsera. Men det ska ju vara pappersremsa i skarvarna ändå. Vet inte om det var det du undrade eller jag fattade fel?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.