Hej,

Jag har en PH5 där justerskruven gått av och dessutom är sockeln glapp.

Har försökt googla efter var man kan få tag på reservdelar, men har gått bet. Louis Poulsens webbsida listar en reservdel som heter "PH 5 WHT MATT (INCL.CLASSIC) ELEC ASSEMB" vilket kan vara det jag är ute efter. Men utan bilder vet jag inte.

Egentligen skulle jag nog klara mig med bara justerskruven, men byter gärna hela "innanmätet" för att bli av med glappet också.

Någon som vet var man kan få tag på reservdelar till en PH5?
 
Bassrunner skrev:
Hej,

Jag har en PH5 där justerskruven gått av och dessutom är sockeln glapp.

Har försökt googla efter var man kan få tag på reservdelar, men har gått bet. Louis Poulsens webbsida listar en reservdel som heter "PH 5 WHT MATT (INCL.CLASSIC) ELEC ASSEMB" vilket kan vara det jag är ute efter. Men utan bilder vet jag inte.

Egentligen skulle jag nog klara mig med bara justerskruven, men byter gärna hela "innanmätet" för att bli av med glappet också.

Någon som vet var man kan få tag på reservdelar till en PH5?
Hej. Har samma problem. Har du fått till någon lösning?
 
Ola Ramstedt skrev:
Hej. Har samma problem. Har du fått till någon lösning?
Hej, jo det går att beställa skruven som redervdel via återförsäljare. Jag gick in till Vålamagasinet i Uppsala, så beställde de hem en skruv till mig. 150 kr gick den på. Det ska nog funka hos alla åf av ph-lampor.
 
Tackar! Men dessutom är skenan som lamphållaren löper i (som fäster i plåtskärmen) avbruten. Vad tror du om det?
 
De frågade om jag behövde hela släden, det kanske är den du behöver. Skulle nog tro att det går att fixa.
 
Tackar för hjälpen. Får kolla på måndag där jag köpte lampan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.