P
X. 1,55 kilo

Köpte en lägenhet full med små "fuskrenoveringar" lösa köksluckor, trasiga handtag, skeva lister mm mm. Har inte ekonomin att ordna med hantverkare till alla dessa småjobb, så det blir att ordna själv. Denna skulle göra jobbet mycket mycket mycket lättare eftersom jag bara har ett handskruvset från ikea för 69kr.
 
Svar X

Jag är nybliven husägare och saknar helt skruvdragare. Till sommaren kommer jag bygga en carport med balkong ovanpå. Till detta behövs en pålitlig skruvdragare, det blir många hål att borra och många skruvar att skruva. Direkt efter det projektet är klart så ska altanen på baksidan av huset byggas om och även där är skruvdragaren det viktigaste verktyget. Jag hoppas på att turen denna gång är på min sida :)
 
Svar. X

När man bor granne med Ove Sundberg 2.0, så har man inte så många verktyg kvar längre... =(
Snälla ge mej denna, så kan Ove behålla gammgrejerna som han "lånat"
Jag lovar att gömma denna väl medan jag bygger en lekstuga till barnen =)
 
Rätt svar: X - 1,55 kilo
Nybliven ensam husägare till ett 1920-tals hus🗝 en utmaning men jag tycker det är så kul och arbeta praktiskt🛠, men verktyg äger jag typ inga... Sånt kan jag inget om så det här setet har jag förstått skulle vara till stooor hjälp med mycket😊
 
Rätt svar: X

Med tummen så nära mitten av handen som möjligt har jag och min sambo ändå valt att köpa en villa med "oinredd övervåning" som det så fint heter. Men vi har nu förstått att denna "oinredda övervåning" i princip är ett yttertak och med lite tur någon slags början till ett golv. Så vi kommer ha att göra, om vi säger så.

Vi äger väldigt få verktyg. En hammare som skaftet ofta lossnar på, ett vattenpass som måste vara skevt då allt vi sätter upp blir snett, och en skruvmejsel-sats med tomma bitsplatser som hångapar mot oss likt en äldre mans tandrader.

Denna skruvdragarsats skulle som ni förstår göra underverk i vårt arbete med att "inreda" övervåningen (läs: bygga hela skiten).

/Siavash och Maria
 
Redigerat:
Svar: x 1,55kg

Min dotter på 3 år behöver verktyg så att hon kan hjälpa mig renovera
 
Svar: X
Bosch va' bra att ha vid kommande altanbygge!

Vello
 
Svar: X, alltså 1,55 kg.
Eftersom vår son skall bygga sitt första hus till våren/sommaren, skulle en dylik skruvdragare/borrmaskin naturligtvis komma väl till pass. Mycket av montaget görs ju idag med skruv, inte så mycket med spik som förr när vi byggde ;)
 
Svar: X
Min gamla Bosch skruvdragare har gjort sitt nu, skulle vara fint med en ny före köksrenoveringen.
 
Rätt svar=x 1,55kilo
Motivering: till sommar skall vår trädgård få utökning med en friggebod på 15 kvadratmeter. Därför skulle jag önska vinna denna maskin som kommer hjälpa mig oerhört mycket
/ Fredrik
 
Cheesen
Svaret är X 1,55 kg

Med en skruvdragare från bosch så kommer vårt nybygge att gå med ett swosch. Skruvdragare finns till hands, när garage och tak skruvas ihop, det går som en dans, sen gräver vi en grop.
I gropen blir det grund. Sen efter en stund.
Nytt hus och kanske en äppellund.
 
Svar: X

Vore perfekt nu när vi ska fixa till altanen i vår!
 
Svar X - 1,55kg

Jag skruvar alltid lite på mig innan det är dags att skrida till verket, men med den där kan jag låta maskinen göra det istället!
 
Svar: X

;)
 
Svar X

Gamla skruvdragaren brann motorn upp på när jag skruvade fast en mdf-skiva i mitt nyköpta renoveringshus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.