najks skrev:
Hittade ett rejält bad hos trademax också, till hyfsast pris, precis under 50 000kr

Bra yttermått på 228x228 x94cm

Rejält många rostfria jets, vattenfall, hydroterapi, 3st pumpar (2st på 3hk jet + cirkulation 1hk)

[bild]
Har haft mitt i en vecka nu och intrycket är positivt.
Har problem med elen men tror faktiskt inte det är knutet till spat utan till gårdens gamla redan överbelastade ledningar.
 
Är det exakt samma modell du köpt som den Trademax hade?

Hur är ljudnivån på pumpar osv? Är det bra isolerat så att ljudnivån dämpas?

Visst har den lite små leds runt karets överkant - och ligger dessa över eller under vattenlinjen?

Hur är loungeplatserna om man är ca 180cm lång, blir det rymligt eller trångt?

tacksam för svar och synpunkter :)
 
Jadu. Köpte ju verkligen nyligen och tänkte så här.
Isolering, det här badet är skummat med skyddad vid rördetaljer så att dessa inte är dränkta av skum. Upptäcker med isoleringen bristfällig köper man lite isoleringsmaterial för 1000kr och åtgärdar problemet.

Vi provsatt badet i butik i Danderyd och är även nu med vatten väldigt nöjda jag är 183. Jag tycker snik-sittplatserna(inte hörnplatserna är lite grunda men frun gillar dem bäst.
Vi har inte testat men vi uppskattar att det rymms 9pers.
Cirk pumpen hör man inte.

Resten hör man men det gör man oavsett märke. Jets har man bara korta stunder.

Lampor är strax under vattnet, massa inställningar och vi har hittat en färg som passar oss.

Jag kände mig trygg direkt bär jag kunde provsitta
 
Menar du att det var brister med isoleringen som måste åtgärdas?

På mitt Denform 52 så är ju rören inte dränkta av "skum" eftersom man kan behöva byta ut/reparera i framtiden..

Hur är nackkuddarnas komfort, är de mjuka eller gjorda av typ abs-plast?

Undrar även om ni testat vattenfallet, var sitter det placerat? Är det upplyst?

Har ingen möjlighet att provsitta just denna modell.. men yttermåtten stämmer väl med den vi har i stugan!
 
"Upptäcker man att isoleringen är bristfällig tilläggsisolerar man" är det jag menade att skriva. Ja de är till fördel att allt inte är dränkt i skum. Jag hade elfel i huset som gjorde att badet var utan el i 11h en natt här i veckan.
Ute tempen var ca 0 till -5 grader och badet som stod på 38grader hade tappat ner till 35grader.
Jag blev chockad och tycker detta är jättebra. Men det finns dyrare och därmed bättre span. Bland annat bildades is på locket nu när det legat runt nollan. Detta är ju ett tecken på att det läcker lite värme. Men helt klart godkänt.
 
Aha okej.. ja men då tappade det ju trots allt inte så mycket värme även utan uppvärmning!

Vad tycker du om koforten på nackkuddarna? och går de att plocka loss och rengöra?

Sitter vattenfallet under den "plastskivan" som man ser uppifrån, och är det ledbelyst vattenfall?

Du har inget filmklipp där du har ditt igång, eller där man ser vattenfallsfunktionen?
 
Nackkuddarna är ganska mjuka. Inte som i mitt innebadkar men helt okej. De går att ta bort.

Vattenfallet är på vänster sida om avsvalkningssätet(filtren/svartlock är på högersida det är där breddavlopp är)

Det är belyst vattenfall och lagom (5-10cm från ytan) andra bad har värsta vattenfallet och det blir lite högljutt.

Jag tycker inte lull-lullet är så viktigt.
 
Det låter ju överlag som att man får mycket bad för pengarna med denna modell?

Hur är det med inställningarna för filtrering etc, kan man välja att den ska köras 2, 4, 6, 8 timmar, eller konstant?

Kan man styra belysning i botten, vattenfall och rygg oberoende av varandra? eller måste alla köras samtidigt?
 
Lite så jag tänker också, egentligen hade jag gränsen på 40 000kr,
men med tanke på att man får redigt mycket mer om man går upp 10 000kr så..

Det är ju mer omständigt att köpa enklaste modellen först, och sedan byta upp sig!

Dock går det väl att välja om man vill köra vattenfallet eller inte?
Eller är det konstant på så fort man kör tex jets?
 
En av de typ 8 rattarna på kanten styr vattenfallet. Så det går o stänga av.
 
Har mätt lite extra noga nu, och det fyrkantiga kommer att ta för mycket yta av altanen tyvärr..

Nu kvarstår valet mellan badet hos Bauhaus för 49000kr, eller det hos trademax för 37000kr

Dessa bad är snarlika, med vissa små skillnader

Bauhaus-modellen
+ led-belysning runtom hela badet
+ pop-up högtalare samt ipod/iphone ready (ingen dealbreaker)
+ led-belyst vattenfall
+ 23 jets
+ massage/filterpump 2.5hk
+ värmare 3kw

Trademax-modellen

+ 13000kr billigare
+ led-belyst vattenfall
+ belysning på utsidan (kommer dock byggas ned i altan)
+ 13 jets
+ 1st jetpump 3hk
+ 1st cirkulationspump 1hk
+ värmare 3kw
 
Några råd eller tips? :)
 
Det jag funderar mest på är om Bauhaus bad håller högre kvalitet?

Tror att deras är Denform.. vet inte riktigt vilket märke Trademax kör med just nu..

I övrigt så är ju baden i stort sett identiska om man bortser från lulllull som högtalare etc

Med fördelen att trademax modell går att få ca 15000kr billigare..
 
Såg nu att man kan få Trademax Venus-modell för 31500kr (ord 37000kr)

Åsikter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.