Aeroabuser skrev:
Har inte NT 35 lite för kort slang ? är ganska nöjd med min WD6 men den hade gärna fått haft 3,5m slang, gillar inte riktigt den där extra slangbiten.. sen skulle den ju varit antistatiskt.. äh skulle köpt en Cth 36 :rolleyes:
Jo, slangen är kort, men i övrigt så är det en bra grovis.
 
Nej, jag är shopig.
Jag kör bafa midin på trä
 
Just nu lutar jag åt NT35 eller Nilfisk Attix 30-21 PC. Sistnämnda kan fås för under 3500.
 
Jag betalade 1996 + moms för min Attix 30-21 för ett par månader sen. Har funkar riktigt trevligt och jag är nöjd med den. Jag använder den mest till plastspån vilket väger något mer än trä, men inga problem. Sen 240+moms för 5 påsar är lite mycket tycker jag nog.

Var först inne på antingen en Dustex eller något Festooligt, men priserna gör ju att det är löjligt. Det är ju -bara- en dammsugare det handlar om.
Det finns dessutom möjlighet till 50mm slang, vilket kan vara behändigt ibland.
 
maglag skrev:
Jag betalade 1996 + moms för min Attix 30-21 för ett par månader sen. Har funkar riktigt trevligt och jag är nöjd med den. Jag använder den mest till plastspån vilket väger något mer än trä, men inga problem. Sen 240+moms för 5 påsar är lite mycket tycker jag nog.

Var först inne på antingen en Dustex eller något Festooligt, men priserna gör ju att det är löjligt. Det är ju -bara- en dammsugare det handlar om.
Det finns dessutom möjlighet till 50mm slang, vilket kan vara behändigt ibland.
Var fick du det priset?
 
Maskin&Verktyg (finns i Uppsala, Gävle, och Västerås) säljer Kärcher NT35/1 TACT TE för 3995:- (exl. moms) fram till 15 April. Rek. pris sägs vara 5455:- exl.moms.
 
perkalainen skrev:
Var fick du det priset?
Bauhaus. Lokala maskinförsäljaren sålde ett lager till bra pris, fram med kameran och ta med sig en bild för prisgarantin. Turligt nog missade hon i kundtjänst att första priset var ex moms....
 
maglag skrev:
Bauhaus. Lokala maskinförsäljaren sålde ett lager till bra pris, fram med kameran och ta med sig en bild för prisgarantin. Turligt nog missade hon i kundtjänst att första priset var ex moms....
Underbart :)
 
Jag har kärcher wd 6 p premium. Köp _inte_ för slipdamm.
Har använt för vägg- och golvspackeldamm samt betongdamm.
Påsarna spricker inuti dammsugaren innan de blir ens fulla. Alla tre orginalpåsar jag använt för detta har spruckit. Helt galet.
 
misiu_mp skrev:
Jag har kärcher wd 6 p premium. Köp _inte_ för slipdamm.
Har använt för vägg- och golvspackeldamm samt betongdamm.
Påsarna spricker inuti dammsugaren innan de blir ens fulla. Alla tre orginalpåsar jag använt för detta har spruckit. Helt galet.
Har du kontaktat Kärcher om detta? Om det är som du säger så är ju påsarna för klena i förhållande till maskinens sugförmåga.
 
S
Har du kört filterrengöringen då? Det står i manualen att man bara ska använda den utan påse.
Jag tycker det känns lite b.
 
Jag har en 7-8 år gammal Kärcher NT 3... nånting (instegsmodell i deras "proffsprogram") som plågas med det jag inte vill utsätta Festoolen för. Den tuggar på utan gnäll, men jag upplever precis samma problem med påsarna - de går sönder innan de är halvfulla om man suger "tungt" damm, tex vid spackelslipning. För vanligt "diverseskit" håller de bättre.
 
misiu_mp skrev:
Jag har kärcher wd 6 p premium. Köp _inte_ för slipdamm.
Har använt för vägg- och golvspackeldamm samt betongdamm.
Påsarna spricker inuti dammsugaren innan de blir ens fulla. Alla tre orginalpåsar jag använt för detta har spruckit. Helt galet.
Jag har samma problem med min Dustex. Runt 40% av påsarna spricker när jag slipar puts. Kanske ordnar tillverkarna sina originalpåsar från samma underleverantör.
 
Jahaja, då brann min Dustex 25L. Jag stod och slipade putsfasaden ren från plastfärg, och utan att jag märkte det gick påsen sönder vilket ledde till att det gick damm rätt igenom maskinen, och till slut började den brinna. Det enda jag märkte var att den plötsligt dog, och att det kom rök ur den som inte var slipdamm. När jag tog av mig andningsskyddet kände jag att det luktade elbrand. Nu löser den ut säkringen om jag försöker testa den.

Är detta något man ska förvänta sig när en påse går sönder på en grovdammsugare? Finns det något hopp om att reparera detta?

Tills vidare får jag slipa vidare utan dammsugare. :(
 
Som betonghåltagare duger endast det bästa:
Hilti vc 20, inget behov av påsar och tål duktigt med stryk.

Brukar gå att hitta beggad på ebay.de kring 5,000:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.