elpaco skrev:
Tänk dig att du går fram mot huset 5m och sätter dig ner på gräset på huk. Nu står du snett under taket, under den vinkel varmed du kan se själva pannorna. Problemet nu är att du är så nära att du inte får med trädgården på bilden, bara huset, och därför plockar du fram din vidvinkellins. Görbart, men de horisontella linjerna ser inte böjda ut mot sidorna, som man nog borde få som bieffekt?
Tittar man på himlen som speglar sig i fönstren ser det ut som att det var mulet den dagen kortet togs, så gissningsvis är det en mäklarhimmel på bilden.

Men det verkar vara mer som inte stämmer på bilderna:
* Huset på högersidan borde inte försvunnit om man fotat nära?
* Samma sak med taket på vinkeln på huset på vänster sida?
 
Google street view är inte kända för att uppdatera sina bilder ofta (om alls). Det kan vara ombyggt / rivet på riktigt också.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Om man kollar på det högra fönstret så har du en lite böjning där. Syns om man följer linjen där rännan sitter.
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HasseTeknik och 3 till
  • Laddar…
IMG_0833.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Är detta över gränsen? Nej det är ju i alla fall lördag :rolleyes:

Skarmavbild-2015-03-27-kl.-14.07.43-650x340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tom12 och 1 till
  • Laddar…
Såg denna på Biltema idag. Jag tackar för informationen!

IMG_20160220_095442.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fubar och 3 till
  • Laddar…
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marcussjogren och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
nimhed skrev:
Såg denna på Biltema idag. Jag tackar för informationen!

[bild]
Ja dom var väl så till sig över att de fick ställa upp en trottoarpratare som inte innehöll texten "Biltema återkallar ..." så det blev väl lite överarbetat. ;)
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lutte och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
[bild]
Patriarkatet personifierat..
 
12745942_192928131068266_2763689376417265918_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 10 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
[bild]
Kan någon vara snäll och skicka det vidare till min fru? (hälsa inte från mig...)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
elpaco skrev:
Hela hösten och hela vintern har den vattenburna golvvärmen i mitt badrum varit trasigt. Jag har varit för snål för att ringa vvsarn och för lat för att felsöka mer än batterierna på termostaten/sändaren. I helgen gick jag ner för att starta en frösådd i källaren och inser att huvudströbrytaren till förgreningsdosan varit avslagen sedan växtbelysningen stängdes av i somras. Gissa vad mer som var inkopplat där ..
Häromdagen jagade jag rörisar en hel morgon och förmiddag. Hydroforen var paj! Noll vatten!! Sportlov, resan inställd, hela familjen hemma, panik!!!
Ingen hade tid. Fick tag på en som skulle höra av sig på eftermiddagen och kanske kunna komma förbi.

Ehum.

När han sedan ringde, fick jag fåraktigt delge honom den tilläggsinformation som krupit fram under dagen, som jag under morgonen varit omedveten om... nämligen att hustrun och båda tonårspojkarna hade duschat kvällen innan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.