:) Såg jättefint ut, Zany! Tack för tipsen! Jag tror också att det är lika bra att köra på säker kvalité på en endaste gång. Särskilt när man inte har någon erfarenhet av takfönster över huvud taget. Det är ju en engångskostnad, så då kan det ju gott få vara liiiite dyrare.

Ska fundera ordentligt på detta med topph'ngt eller pivå. Har tänkt att pivå måste vara bäst, men som sagt får man ju mer frihet av ett topphängt...
Visst ser de likadana ut? Det märks bara när man öppnar dem? För i så fall kan man ju ta ett topphängt i bastun/badrummet och ett pivå i trappen, där det kanske är svårare att komma åt för putsning etc.
 
Tack för de trevliga kommentarerna.

Japp, topphängt och pivåhängt ser likadana ut, dock är de nästan lika lätta att tvätta då man kan sno runt det topphängda innåt också.
 
Så man kan snurra på det topphängda också?! Åhå! Det hade jag ingen aning om! Ja, då är det ju inte mycket snack om saken!

Tack, Zany! ;)
 
Hejsan, vi håller också på att bygga hus, tänkte sätta in två duopaket från velux i vårt tak, ZANY var det sånt paket ni hade? Det verkar ju blivit otroligt bra hos er.
 
fredrikochemma skrev:
Hejsan, vi håller också på att bygga hus, tänkte sätta in två duopaket från velux i vårt tak, ZANY var det sånt paket ni hade? Det verkar ju blivit otroligt bra hos er.
Japp, det är en DUO med proffspaket (innehåller allt man behöver), glöm inte solskydd, de släpper in enorma mängder värme nu när sommaren börjat!
 
Bakom min nuvarande (kan dock ändras senare ... !) forumbild döljer sig ett otvättbart Veluxfönster som är helt underbart vackert - ligger som ljusschakt ner i köksenvirongerna och innertrapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.