Funderar på att bygga ut en matplats i köket.
Där utbygget blir går fiber, avlopp bergvärme och el in i huset via källaren.
Funkar det att bygga ut ändå, tror ni? Jag skall inte ha källare på utbygget.
 
peternicklas
Ligger det bara skyddat i rör så bör det inte vara några problem.
 
Vår hall är utbyggd med krypgrund och står på inkommande teleledning, det satte stopp för oss när vi skulle skaffa fiber Telia skulle tvunget gå samma väg som befintlig ledning och vi var inte sugna på att riva hallen så att dom kunde göra det.
 
peternicklas
Peter2400 skrev:
Vår hall är utbyggd med krypgrund och står på inkommande teleledning, det satte stopp för oss när vi skulle skaffa fiber Telia skulle tvunget gå samma väg som befintlig ledning och vi var inte sugna på att riva hallen så att dom kunde göra det.
Den ligger inte i rör.
 
peternicklas skrev:
Den ligger inte i rör.
Vad är det som inte ligger i rör?
Vår inkommande telekabel ligger i rör, men det är stopp i röret precis under grundmuren.
 
L
Peter2400 skrev:
Vår hall är utbyggd med krypgrund och står på inkommande teleledning, det satte stopp för oss när vi skulle skaffa fiber Telia skulle tvunget gå samma väg som befintlig ledning och vi var inte sugna på att riva hallen så att dom kunde göra det.
Mycket märkligt påstående av Telia. I vårt område försökte de gå genom det befintliga röret, om detta inte fungerande fick de gräva nytt rör. Så blev det i mitt fall utan någon prishöjning, vi betalar ju alla redan från början ett överpris för installation.
 
Lewdis skrev:
Mycket märkligt påstående av Telia. I vårt område försökte de gå genom det befintliga röret, om detta inte fungerande fick de gräva nytt rör. Så blev det i mitt fall utan någon prishöjning, vi betalar ju alla redan från början ett överpris för installation.
Telia kunde inte ge några besked eller ens diskutera hur dom tänkt dra in fibern till oss, vi skulle vara tvungna att skriva på ett bindande avtal först.
Problemet är att vi har en uppfart i bra skick, en altan och en utbyggnad som befintliga röret går under.
Om vi skrev på så skulle vi få se hur dom tänkt lösa det, och vi skulle få återställa sen.
Så vi kör vidare med adsl.
 
L
Peter2400 skrev:
Telia kunde inte ge några besked eller ens diskutera hur dom tänkt dra in fibern till oss, vi skulle vara tvungna att skriva på ett bindande avtal först.
Problemet är att vi har en uppfart i bra skick, en altan och en utbyggnad som befintliga röret går under.
Om vi skrev på så skulle vi få se hur dom tänkt lösa det, och vi skulle få återställa sen.
Så vi kör vidare med adsl.
Då förstår jag hur ni menar. Hos oss skar de upp asfalten och la tillbaka sådär bra. Sedan gjorde de en ränna i gräsmattan och smarta som de var la de tillbaka gräset underst och jorden över. Så det tog en bra bit in på sommaren innan vi fått nytt gräs där.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.