Habbehabb skrev:
Jag har den men får inte 3G att fungera. Appen gungar galant. Någon som in sitta på något tips?
Vad har du gjort för något då ? Se till att du har ett giltigt sim kort i stoppat, att du har täckning. Sätt sedan under "SMS" ditt telefon nummer till mobilen med D467xxxxxxxx, alltså nummret till den som ska ta emot sms. Det funkade för mig..
 
kva skrev:
Står på sidan 9 manualen. ;-)
006 B/H Fördröjd kan ju vara en idé. Men det beror ju lite på hur du planerat din anläggning och vad du vill åstadkomma.
Jag vet, fast jag skulle vilka ha lite bättre förklaringar till det varje option.. :) Vad innebär att den är B/H fördröjd gentemot B/H direktlarmad ?
 
kva skrev:
När du programmerar en sektion till Borta/Hemma säger du åt den att du vill att den ska förbikoppla automatiskt vid hemmatillkoppling. Så larmet bekräftar bara vad du redan sagt till den. Ser inte riktigt problemet där. Står det förbikopplat i displayen vid bortatillkoppling har du nog programmerat något fel.
Jag kanske har fattat det hela lite fel. Om jag tillkopplar larmet utan att öppna en "fördröjd sektion" dvs entre dörren, så aktiveras larmet i hemma läge. Aktiverar jag larmet och sedan öppnar dörren och stänger aktiveras det i borta läge?

När jag slår kod vill jag att det ska stå "System klar att larmas" - utpasseringstid påbörjad.
Oavsett om jag öppnar dörren eller inte står det "System klart att larmas" - "Förbikopplas" .
Eller e det så att om någon "PIR" står i 005 eller 009 så kommer det alltid att visas förbikopplas i displayen oavsett om jag öppnar dörren eller inte ?
 
Inte E467? Jag har ett aktivt sim.
 
Habbehabb skrev:
Inte E467? Jag har ett aktivt sim.
Förlåt,givetvis E467
 
K
Cofftech skrev:
Jag vet, fast jag skulle vilka ha lite bättre förklaringar till det varje option.. :) Vad innebär att den är B/H fördröjd gentemot B/H direktlarmad ?
Det står i referensmanualen. Fördröjd startar inpasseringen. Direktlamad larmar typ direkt.
 
K
Cofftech skrev:
Jag kanske har fattat det hela lite fel. Om jag tillkopplar larmet utan att öppna en "fördröjd sektion" dvs entre dörren, så aktiveras larmet i hemma läge. Aktiverar jag larmet och sedan öppnar dörren och stänger aktiveras det i borta läge?

När jag slår kod vill jag att det ska stå "System klar att larmas" - utpasseringstid påbörjad.
Oavsett om jag öppnar dörren eller inte står det "System klart att larmas" - "Förbikopplas" .
Eller e det så att om någon "PIR" står i 005 eller 009 så kommer det alltid att visas förbikopplas i displayen oavsett om jag öppnar dörren eller inte ?
När du tillkopplar utan att först ange vilken typ av tillkoppling du gör får ju larmet lista ut det själv utifrån dina handlingar. Testa att bortatillkoppla med till exempel app eller funktionsknapp ska du nog se att den förhoppningsvis inte säger något om förbikoppling.
 
kva skrev:
När du tillkopplar utan att först ange vilken typ av tillkoppling du gör får ju larmet lista ut det själv utifrån dina handlingar. Testa att bortatillkoppla med till exempel app eller funktionsknapp ska du nog se att den förhoppningsvis inte säger något om förbikoppling.
Tack! Då förstår jag tanke gången. Mitt sista frågetecken, Vad skiljer 005 006 och 009 egentligen. Jag har 3st PIR, Dessa övervakar Hall(som har Huvudentre med 001), allrum övervåning utan dörr, och Vardagsrum med 2st altandörrar.
 
K
Cofftech skrev:
Tack! Då förstår jag tanke gången. Mitt sista frågetecken, Vad skiljer 005 006 och 009 egentligen. Jag har 3st PIR, Dessa övervakar Hall(som har Huvudentre med 001), allrum övervåning utan dörr, och Vardagsrum med 2st altandörrar.
005 funkar som 004 med automatisk förbikoppling vid hemmatillslag.
006 fungerar som 001 med automatisk förbikoppling vid hemmatillslag.
009 fungerar som en 003 fast även den med automatisk förbikoppling vid hemmatillslag.
 
K
004/005 larmar direkt om inte en 001, 002 eller 006 har aktiverats först. Det är till exempel för en pir som du måste passera för att nå till manöverpanelen.
 
kva skrev:
005 funkar som 004 med automatisk förbikoppling vid hemmatillslag.
006 fungerar som 001 med automatisk förbikoppling vid hemmatillslag.
009 fungerar som en 003 fast även den med automatisk förbikoppling vid hemmatillslag.
Okej, Men den som är placerad i hallen, som utöver magnetkontakten övervakar entredörr, vilken bör den vara i ? Om den är programmerad med 009, Utlöser inte den larmet om den reagerar innan jag har frånkopplat, eller är det så att den också blir fördröjd om magnetkontakten med 001 öppnas först?
 
K
Cofftech skrev:
Okej, Men den som är placerad i hallen, som utöver magnetkontakten övervakar entredörr, vilken bör den vara i ? Om den är programmerad med 009, Utlöser inte den larmet om den reagerar innan jag har frånkopplat, eller är det så att den också blir fördröjd om magnetkontakten med 001 öppnas först?
Jo precis. En 009 utlöser när du kliver in. Du måste ha en 004. Eller en 005:a om du vill ha tillträde vid hemmatillkoppling. Se mitt inlägg #130 ovan.
 
Redigerat:
kva skrev:
Jo precis. En 009 utlöser när du kliver in. Du måste ha en 004. Eller en 005:a om du vill ha tillträde vid hemmatillkoppling. Se mitt inlägg #130 ovan.
Shit, jag såg inte den posten !
Tack så mycket för hjälpen!
 
K
Cofftech skrev:
Shit, jag såg inte den posten !
Tack så mycket för hjälpen!
Inga problem :)
 
kva skrev:
Inga problem :)
Fast.. haha vad är skillnaden mellan 005/006 ? :D
låt säga att inpasseringstid är 30 sekunder. Då har ju tjuven 30 sek på sig att sprigna runt innan sirenerna går.. ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.