K
krijo210 skrev:
Ju längre jag letar desto mer övertygad blir jag att det bästa är att köpa två separata system som pratar med varandra.
Så skulle jag nog också gjort.

krijo210 skrev:
Hur kan Neo kommunicera med omvärlden? Kan den tex skicka events via tcp/ip, serieport eller liknande?
Det finns nån integrationsgrunka till äldre DSC larm men ingen till Neo i dagsläget. För Neo gäller bara PGM.
Det kanske kan vara nog. Hur mycket vill man egentligen styra baserat på larmstatus som larmet inte redan styr? Jag har i ärlighetens namn svårt att se användningsfallen. Fast å andra sidan har jag kanske bara dålig fantasi.
 
K
Ja på den modellen.
 
kva skrev:
Så skulle jag nog också gjort.

Det finns nån integrationsgrunka till äldre DSC larm men ingen till Neo i dagsläget. För Neo gäller bara PGM.
Det kanske kan vara nog. Hur mycket vill man egentligen styra baserat på larmstatus som larmet inte redan styr? Jag har i ärlighetens namn svårt att se användningsfallen. Fast å andra sidan har jag kanske bara dålig fantasi.
Det finns en inbyggd integrering för 3:dje part över IP, samma kanal som appen använder idag.
DSC är försiktiga med vilka som får integrera, gärna "ihouse-företag" såsom Exacq.
Men det kanske blir lättare med tiden...
 
Hej. Jag har skaffat DSC neo. Jag har en liten fråga gällande programmeringen.
Jag vill ju hemma koppla, dvs att alla dörrmagneter är aktiva och att PIR sensorerna är i "hemma läge". Vad sätter jag PIR sensorerna i ? Inte är det fördröjd eller direktlarmad. Väljer jag "Borta/hemma passer" står det förbikopplad varje gång i Knappsats lcdn.
 
Habbehabb skrev:
Har ett neo idag och använder enbart mobilappen för notiser. Jag vill få mina larm via sms med, någon som vet hur jag går tillväga eller sitter inne på en manual?
Hej.

Jag skaffade Larmsändaren TL2803G. Kombinerad IP/GSM sändare. Hur enkelt som helst. Knappa bara in ditt Mobil nummer med E46 som landskod. Så får du SMS notiser.
 
Cofftech skrev:
Hej.

Jag skaffade Larmsändaren TL2803G. Kombinerad IP/GSM sändare. Hur enkelt som helst. Knappa bara in ditt Mobil nummer med E46 som landskod. Så får du SMS notiser.
Är ditt Neo köpti Sverige eller USA eller någon annanstans?
 
K
PIR ska vara 009 så vida de inte bevakar en utgång eller vägen till en från manöver panelen. När du larmar i hemmaläge kommer de att markeras som förbikopplade då det är det. :)
 
FLR skrev:
Är ditt Neo köpti Sverige eller USA eller någon annanstans?
Sverige
 
kva skrev:
PIR ska vara 009 så vida de inte bevakar en utgång eller vägen till en från manöver panelen. När du larmar i hemmaläge kommer de att markeras som förbikopplade då det är det. :)
Okej. vad ska den annars vara i då ? om den nu Bevakar en utgång? :)
 
Cofftech skrev:
Okej. vad ska den annars vara i då ? om den nu Bevakar en utgång? :)
Det är ju lite störigt att varje gång man ska larma på när man inte ska vara hemma, att det står förbikopplas.. Eller hur har ni ?
 
Någon som provat IP/GSM kortet för EUDM i sin USDM Neo än?

Appen är förvisso bra och kul men för att se larm är den inte tillräcklig i mitt tycke
 
K
Cofftech skrev:
Okej. vad ska den annars vara i då ? om den nu Bevakar en utgång? :)
Står på sidan 9 manualen. ;-)
006 B/H Fördröjd kan ju vara en idé. Men det beror ju lite på hur du planerat din anläggning och vad du vill åstadkomma.
 
K
Cofftech skrev:
Det är ju lite störigt att varje gång man ska larma på när man inte ska vara hemma, att det står förbikopplas.. Eller hur har ni ?
När du programmerar en sektion till Borta/Hemma säger du åt den att du vill att den ska förbikoppla automatiskt vid hemmatillkoppling. Så larmet bekräftar bara vad du redan sagt till den. Ser inte riktigt problemet där. Står det förbikopplat i displayen vid bortatillkoppling har du nog programmerat något fel.
 
Jag har den men får inte 3G att fungera. Appen gungar galant. Någon som in sitta på något tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.