Hej!

Huset är ett suterränghus ifrån 1979, där vi på bottenplan har rivit upp vårt golv pga. fukt ifrån rummet bredvid.

Nu är det dags att fylla igen det hålet med nytt golv - vi har alltså inte rivit ut hela golvet, och planerar inte att göra det då rummet är otroligt stort i relation till den lilla yta vi rivit ut! =)

6XAPc3s.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

OqvhELU.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är inte intresserad av att köra med något "Nivell"-system eller liknande kostsamt system.

Hur kan man på ett smidigt och bra sätt lägga ett golv som är fuktsäkert där man kommer upp i höjd med de gamla golvet?
 
S
regla upp med virke?
gjuta?
 
Regla upp med virke på betonggolv skall man väl ändå inte göra? Detta är alltså inomhus...
Levande material emot en bottenplatta känns sådär?

flytande_klinkergolv_i_kok_kallare_och_vanliga_rum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känns som om liknande är något för mig?
 
S
Niclas Ljungberg skrev:
Regla upp med virke på betonggolv skall man väl ändå inte göra? Detta är alltså inomhus...
Levande material emot en bottenplatta känns sådär?

[bild]

Känns som om liknande är något för mig?
varför inte?
så klart skall man ha något mot betongen.
vanlig lösning innan nivell och andra system
 
Har du skikt 12 under din platta? Isolering alltså? Om man inte har det kanske man inte ska lägga fuktspärr?
 
Fangorn skrev:
Har du skikt 12 under din platta? Isolering alltså? Om man inte har det kanske man inte ska lägga fuktspärr?
Precis, om du inte har isolering under plattan så har du en kall och troligtvis något fuktig platta som behöver andas. Om man inte vill kosta på Nivell-golv så är det näst bästa en platon-matta med ventilerade socklar (d.v.s. lämna mellanrum mot väggen så att luft kan flöda under platon-mattan).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.