Lidd skrev:
Inte via mobilen iaf, kommer upp att man måste logga in.
Gör det, för bilderna är underbara .. Ett axplock:
12669511_832567553519869_8680423304253024464_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


12642475_832567510186540_4197702651521782399_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


12654260_832567266853231_4415558880497294093_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Där är det ok att kissa i duschen iallafall....
 
O
Mattias Foss skrev:
Köpte en bandslip på ÖoB för ett tag sedan. Läser man manualen så antyder den att den skall kunna agera slagborr också. men det har jag ännu inte kunnat klura ut hur det skall fungera,

[bild]
Jobbigt att behöva leta rätt på slagborrmaskinen om det blir strömavbrott...
 
harry73
Hemnet har llagt lite besökstatistik online. Hur många besökarna har de nu egentligen?
Screenshot_2016-02-14-20-42-39.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Funderar på att uppdatera min linkedin-profil med denna. Spot on.

20160214_100134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
harry73 skrev:
Hemnet har llagt lite besökstatistik online. Hur många besökarna har de nu egentligen?
Nu har jag stirrat på bilden ett tag .. vad är det som är fel? =)
 
elpaco skrev:
Nu har jag stirrat på bilden ett tag .. vad är det som är fel? =)
Vad fan gör folk på jobbet på förmiddagarna egentligen, jobbar de?
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
harry73
elpaco skrev:
Nu har jag stirrat på bilden ett tag .. vad är det som är fel? =)
Först listar dom besöksstatistik för VG, Skåne, Stockholm och övriga riket. På y axeln ser man då hela tiden totalen för alla grupper som finns nedanför. Dessa fyra grupper borde täcka hela landet.
Och värdet man ser för Stockholm är då totalen av VG, Skåne, Stockholm och övriga riket.
Ovanpå lägger de dessutom en grupp kallat hela riket.
Så mellan 20.00 och 21.00 har man inte 120 000 besökare, som figuren antyder, men bara 60 000.

Så antingen gjorde hemnet bara fel när de valde diagramtyp eller så är det ett sätt att pumpa statistiken.
 
Snailman
Lidd skrev:
Inte via mobilen iaf, kommer upp att man måste logga in.
Jag har inte facebook på mobilen och fick att jag måste logga in, men om jag kryssade i rutan begär skrivbordsversion i crome, så kom bilderna fram. (Android)
 
KnockOnWood skrev:
Vad fan gör folk på jobbet på förmiddagarna egentligen, jobbar de?
I snitt läggs två timmar per arbetsdag på annat än arbete. Rökpaus, fika, skitsnack, kolla facebook/hemnet mm.
 
harry73 skrev:
Först listar dom besöksstatistik för VG, Skåne, Stockholm och övriga riket. På y axeln ser man då hela tiden totalen för alla grupper som finns nedanför. Dessa fyra grupper borde täcka hela landet.
Så tolkar inte jag diagrammet. Utan jag tänker att tex Stockholm visar besökare just från bara Stockholm, och övriga riket visar sammanlagda besökare från alla ställen utom de som listats separat. Hela riket är sedan en sammanslagning. Anledning till ordningen är beroende på mängd, annars hade det ju varit naturligt med övriga riket näst högst upp.

Klockan 2100 får du ungefär 5+10+40+60=115, ungefär 120?
 
KnockOnWood skrev:
Vad fan gör folk på jobbet på förmiddagarna egentligen, jobbar de?
Det är ju som förväntat så att besöksantalet är maxxat när föräldrarna lagt barnen, med det fascinerande är att skillnaden bara är 20% mot resten av dagen! Så jag frågar samma sak som du - vad katten gör folk på dagen?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
harry73
elpaco skrev:
Så tolkar inte jag diagrammet.
Och det är problemet, att man behöver tolka vad de menar. Skulle det vara som du säger, borde de använda ett vanligt linjediagram, där färgen är kopplad till en linje. nu är färgen kopplad till ytan under linjen, och då brukar man mena just ytan under linjen. Det hjälper ju inte heller att din summering stämmer med totalen och att den också gör det enligt mitt sätt.

Räknar man ihop totalbesök per timme blir det ungefär 1,5 milj besök per dygn. Samtidigt säger de att man har 2,2 milj besökare per vecka och en miljard klicks per år.
Nu är det lite olika storlekar (klicks/besökare/unika besökare per vecka), men det skulle betyda att alla 2,2 unika besökare besöker hemnet genomsnittligt 4 gånger per vecka och klickar ca 1000 gånger på hemnet per vecka.

Jag förstår inte hur deras statistik kan hänga ihop
 
Skynda fynda! Kampanj på Beijer!
 
  • Skärmklipp.PNG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.