image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mitt tips.. En mindre del inglasad..med möjlighet att öppna upp mot den "öppna" delen (som har tak, slutar en bit efter dörren).. en lägre avsats för solstolar o grill utan tak..(vi älskade den själva..)

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så blev våran att se ut, vi hade dock ingen inglasning! Valde att ha hela öppen (hade gardiner o drog för, för mygg o vind) :)

Lycka till,
Med vänlig hälsning, Sandra
 
Mitt förslag är att du glasar in som på bilden men bygger tak hela vägen till garaget.
Det är nästan ett måste att kunna grilla under tak.
Låt själva altanen gå längs med hela husväggen.

Visa bilaga 169693

Annars tycker jag du ska glasa in hela vägen från dörren till garaget.
Det kan aldrig bli för stort, men det blir ju klart dyrare :)
 
Så mycket dyrare blir det väl inte, det är ju bara taket i praktiken som ökar kostnaden. Väggen behövs ju inte iom att garageväggen utnyttjas. Istället läggs de pengarna på en förlängning av glasväggen.
 
oas skrev:
[bild]


Det här kanske vore ett alternativ? Använde samma färger i ritningen som du.

Grön = Altan
Röd = Inglasning

Skulle dock byta till en dörr som öppnas åt andra hållet då, enligt ritning. Men funkar säkert med den ni har nu med.
Jag tycker det här förslaget verkade vara det bästa.
 
Hej!

Nu har provat mig på Google Sketchup ett tag för att vi ska kunna få oss en liten bild på hur det kan tänkas se ut.
Håller fortfarande på och lär mig så kan inte alla finesser man kan göra så det tar ganska lång tid för mig att göra förändringar. :)

Funderar lite på tak på vänstra delen också. Men har bara inte fått för mig att rita in det än.

Men det är ganska lika så som Snigla ritat. :)

altan_v2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


altan_v2-.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle nog ha valt skjutdörrar på alla väggar. Känns lite konstigt med en vägg som inte går att öppna när du ändå ska trall där?
 
iSnobben skrev:
Jag skulle nog ha valt skjutdörrar på alla väggar. Känns lite konstigt med en vägg som inte går att öppna när du ändå ska trall där?
Du kan vara lugn. Det är så det är ritat nu. Har ändrats rätt mycket sedan jag la in bilden. Kan ladda upp en bild ikväll. :)
 
Vissii skrev:
Du kan vara lugn. Det är så det är ritat nu. Har ändrats rätt mycket sedan jag la in bilden. Kan ladda upp en bild ikväll. :)
Haha jag är helt lugn 😃
 
hus3_altan_V3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-J och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.