Hej
Har lite frågor på mitt projekt hemma, vill kolla om jag är för gnällig.
Dag1 rivning av kök och väggar,
Dag2 uppregling av en vägg ca 4m med enkel gips och en vägg ca 2m plyfa/gips
dag3 rivning tak, nästan all lösull ramlade ner från vinden, uppregling av tak ca 12 reglar 4,7m långa.
dag4 elektriker drog all el, krypgång på vind ca 6m med råspont 2 st plygaskivor på gavelväggen.
dag5 dubbling av väggar plyfa/gips 4m enkel gips 2m 2 snickare 8 tim= 16 tim
dag6 gips i tak 17m2 fortsatte med krypgången på vinden.
dag7 renoveringsgips på yttervägg4,7 m med två fönster.

upparbetat tid hitintils 146tim

beräknad arbetstid totalt från byggarn inkl montering kök 225 tim tycker att det låter fruktansvärt mycket
i morgon börjar dom med golv och skåp.
 
Hej!
Det är nästan omöjligt att bedöma utan att ha alla fakta och förutsättningar klara för sig.
Just kök har ofta en förmåga att vara tidsödande då det är många olika moment, och ofta drar med sig el, VVS etc.
Känns det inte bra, så ta en dialog med hantverkaren och se vad de säger.
 
LarsSvensson80
http://dokus.se/ Svårt att applicera på ditt projekt men kan ge en hint.

Men låt oss titta på tiden som är kvar, ca 70 timmar för att montera hela köket. Säkerställ att dom inte stressar sig igenom den delen.
 
Ja förstår att det är svårt när man inte sätt köket, ja jag har haft en dialog med hantverkaren.
Har begärt en spec på arbetet samt timmar på dom olika momenten för mer än en vecka sedan men har inte fått någon än. Nu har dom monterat stommar image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
dom har hållet på i en vecka två man och är fortfarande inte klara.
Saken är den att jag har själv jobbat som röris och har hyfsad koll på hur lång tid det tar att tex sätta en ny vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.