hsd skrev:
:rolleyes:
verisure är Securitas
:cool:
Securitas är väl Securitas, och Verisure är gamla Securitas direkt. Två helt olika larmlösningar
 
hsd skrev:
:rolleyes:
verisure är Securitas
:cool:
Securitas är Securitas. Verisure är Securitas Direct. Som jag förstår är det två helt olika bolag. Sen tror jag Verisure oftast hyr in Securitas vakter?
 
hsd
tre lingon i vilket fall, det är bara så att det ena sköter de själv och de andra på franchise
 
Securitas = väktarna
Securitas Hemlarm = Enkelt larm som kunden installerar själv
Securitas Direct = Eget bolag som är inriktat på företagslarm, har inte något med Securitas att göra förutom att man köper väktartjänsten av Securitas.
Verisure = Tillhör Securitas Direct koncernen med inrikting på hemlarm, köper väktartjänsten av Securitas
Sector Alarm = G4s väktare numera, tidigare Securitas
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
hsd
Bli samarbetspartner




Som samarbetspartner driver du ditt eget företag under varumärket Verisure. Du bestämmer över ditt eget företag och har full tillgång till support när det kommer till träning, stöd och administration.





Vår franchisemodell är en kombination mellan vårt marknadsledande varumärke och din kunskap och förtrogenhet med den lokala marknaden. Detta är en bra modell för dig med ambitionen att driva en egen verksamhet i ditt område.





När vi söker nya samarbetspartners till vår verksamhet lägger vi stor vikt vid entreprenörskap, sälj- och servicefärdigheter. Vi vill samarbeta med personer som har höga ambitioner att driva professionell verksamhet inom larm och säkerhet. De måste vara hängivna sin uppgift med bästa service och tillgänglighet som sina främsta ledstjärnor.





Vi arbetar med ett starkt varumärke och en väl beprövad affärsidé. Att samarbeta med oss innebär en stor arbetsinsats, men det ger också mycket tillbaka. Hos oss finns många möjligheter att lära och utvecklas. Vi siktar på långvariga relationer - såväl med våra partners som med våra gemensamma kunder.




Vi finns hela tiden där för att ge inspiration, utbildning och stöd. Vår stegvisa rekryteringsprocess är en ömsesidig kvalitetssäkring där våra kandidater har möjlighet att beskriva sina förväntningar, prioriteringar och motiv.





Ring Johan på telefonnummer: 0706-99 26 80
eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig
 
RilleRock
Öfremora skrev:
Securitas är väl Securitas, och Verisure är gamla Securitas direkt. Två helt olika larmlösningar
Helt rätt.
Sen har vi riktiga Securitas Teknik där kompetensen finns som för ett antal år sedan separerades ifrån Securitas och blev Niscayah som sedan köptes upp av Stanley och blev Stanley Security Solutions.
Gamla Securitas Teknik har börjat bygga upp sin organisation igen.
 
RilleRock
Mr9 skrev:
Securitas = väktarna
Securitas Hemlarm = Enkelt larm som kunden installerar själv
Securitas Direct = Eget bolag som är inriktat på företagslarm, har inte något med Securitas att göra förutom att man köper väktartjänsten av Securitas.
Verisure = Tillhör Securitas Direct koncernen med inrikting på hemlarm, köper väktartjänsten av Securitas
Sector Alarm = G4s väktare numera, tidigare Securitas
Ett tillägg bara.
Sector Alarm har köpt upp G4S men de kommer ha separerad verksamhet då G4S förutom väktare har sin teknikavdelning kvar.
 
RilleRock skrev:
Helt rätt.
Sen har vi riktiga Securitas Teknik där kompetensen finns som för ett antal år sedan separerades ifrån Securitas och blev Niscayah som sedan köptes upp av Stanley och blev Stanley Security Solutions.
Gamla Securitas Teknik har börjat bygga upp sin organisation igen.
Innan -07 sålde Securitas ut 'Securitas System', det nya företaget fick hyra namnet i max fem år, när hyran började löpa ut så bytte bolaget namn till Niscayah, detta var ca -10. -12/13 lades Niscayah ut till försäljning, Securitas var villiga att köpa tillbaka bolaget men det var Stanley Security Solution/Black&Decker som tog hem det.

-13/14 så hette bolaget Stanley Security Solution Niscayah, sedan mitten/slutet -14 så strök dom Niscayah helt i namnet.

Nu är jag inte helt hundra på årtalen, tiden går så fort, så det kan slå på ett(två) år Vi har deras brandlarmssystem på jobbet, vi har nära samarbete med dom, vi får göra mer än dom flesta andra företag får göra med deras system.
 
barfotalasse skrev:
Jo utan att kunna allt tekniskt har jag i alla fall fattat att med m2m datakommunikationskort
Det handlar om hur prioriterad informationen/trafiken är m2m är högre prioriterade medan ett vanligt sms ibland kan ta timmar att leverera.
 
Redigerat:
keckepro: tack för svaret! Har varit körigt hemma så missade det. Intressant. Vi har ett nybyggt hus och jag är inte jättesugen på att börja borra i golv och tak för att kunna köra trådlöst, om man inte möjligtvis skulle tänka sig borra ner från vind, dra kabeln i ränna i hörnet och borra genom golvet för att kunna sätta deckare i taket på nedervåningen.
Kruxet med larm är att det är som en renovering: man kollar, funderar, det blir inte gjort och när man sedan får påhälsning undrar man varför man inte fick tummen ur.
Jag vill inte köpa ett svindyrt abonnemangslarm, men nåt vill jag ha, både i hus och maskinhall. Ganska stora ytor och flera våningar jag ska täcka, så trådat är intressant. Har också övervägt trådlöst för enkelheten, kompletterat med ett par mindre delar från ett annat system. Det tänket gillar jag då det minimerar risken att "duktiga" tjuvar eliminerar larmet helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.