Vill glasa in vår balkong (ca 10 kvm stor) och undrar vad som är en rimlig kostnadsförslag, efter att ha fått en offert på 80 000 kronor, som för mig känns mycket hög. Jag hade förväntat mig offert på 35-55 tusen, inte mer.

Visserligen behöver taket förlängas ca 40 cm för att kunna fästa skenan, men inget stort arbete, utan kräver bara några 70x70 mm stolpar. Glas: härdat 7 mm. Balkongen är redan byggd med räcke, som har glas under, därför behöver inte inglasning hela vägen ner, utan bara från tak till räcket.

Offerten från ett större företag i Stockholm som arbetar specifikt med inglasning av balkonger avser både inglasning av balkong, tak och montage.

Vad är rimligt? Förslag på företag?
 
Kolla med fler. Windoor är ett bra märke. Vet inte vilka som är återförsäljare.
Antar att det är ett "ramlöst" system där man viker in luckorna. Tyvärr låter 80k inte som ett dåligt pris på det du beskriver.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Ja, det är vikfönster som tycks gälla hos de flesta företag. Större skivor som man skjuter åt sidorna tycks inte förekomma längre, antar att det anses som omodernt?

Nackdelen med vikfönster tycks vara att de tar upp utrymme på balkongytan när de är ihopvikta....

Min bror betalade ca 30 000 kr för ca 7 år sedan för inglasning av samma storlek, därav min förvåning av priset. Då med skjutfönster visserligen.

Kanske är det bättre pris när en förening ska förhandla pris för flertalet inglasningar än när jag som ensam kund vill beställa en inglasning..?
 
Skjutfönster är ca 20-40% billigare så det kan stämma. 7 år är dessutom ganska lång tid att jämföra priser över i dagens samhälle
I min stad så räknar mäklarna ( även baserat på bekantas erfarenheter) att lägenheter med inglasning säljs för 1,5-2gg mer än investeringskostnaden.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
andypandy72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.